Logga in

Bokslutsrapporter

Teckenförklaring: O=Nettoomsättning, R=Rörelseresultat, M=Vinstmarginal (R/O), A=Antal anställda, År: Räkenskapsårets slut. Alla siffror i MSEK

Lager 157 över miljarden – delade ut 60 miljoner

Marc ökade omsättningen

Online-återförsäljaren fortsätter växa i raketfart

Expoaktör rusade i omsättning – lönsammaste året hittills

ÅF ökade omsättningen men skrev resultatet i rött

Prevox växer så det knakar – tagit fram nya produkter anpassade för retail

Den Jönköpingsbaserade återförsäljaren Prevox ökade sin omsättning med 15,8 procent upp till 74,8 (64,6) miljoner kronor. Rörelseresultatet skrevs till 6,5 (6,9) miljoner kronor. Prevox har haft en kraftig tillväxt och de senaste fem åren har man gått från 29 till strax under 75 miljoner kronor i omsättning. I sin årsredovisning skriver Prevox att man under året expanderat genom att ta fram nya produkter som är anpassade för retail, samt genom utvecklade samarbeten med nya och gamla kunder. Man säger också att man i början av 2020 precis som många andra drabbats av Corona men att man har en "finansiell ställning som kan stå emot en betydande nedgång". O: 74,8 (64,6) R: 6,5 (6,9) M: 8,7 % (10,7 %) A: 9 (9) År: 2019dec W: www.prevox.se

ÅF tappade omsättning men resultatet ökade kraftigt

6 procent ner för godisleverantör

Resultatet upp och omsättningen ner för MEC Gruppen

Leverantör förvärvades och tappade en del omsättning

Fortsatt röda siffror för Staples

Profilservice går från klarhet till klarhet

Blåkläder över miljarden – fortsatt bra marginal

J:son i Gnosjö tappade omsättning – ökade vinsten marginellt

Leverantör hade ett stillsamt 2019 – räknar med 40 procent nedgång 2020

Stor ÅF tappade 66 procent av försäljningen under tuffaste Corona-månaderna

Stabilt år för Headwear men tillväxtstakten har saktats ner

Så här gick 2019 för Åtta.45 – Sålde stora tryckpressen före pandemin

Åtta.45 tappade drygt sex procent av försäljningen under 2019 och omsatte 420,9 (449,5) miljoner kronor. Rörelseresultatet skrev till 5,2 miljoner kronor och i detta ingår "Realisationsresultat vid försäljning av tillgångar" med 8,9 miljoner kronor. Under året sålde man sin stora Heidelbergpress som man ersatte med en 50x70-press som flyttades från CA Andersson i Malmö vars konkursbo man köpte i december 2019. "Vi hade riktigt tur och fick den stora maskinen såld innan krisen", sa vd Erik Mauritzon till Branschkoll tidigare i år. I koncernredovisningen skriver man att hösten 2019 beslutades att lägga ned produktionen i Vårgårda och att enbart ha ett försäljningskontor i Alingsås. Under året har man jobbat med att anpassa verksamheten till den mindre marknaden och man skriver att "förutsättningarna för 2020 är riktigt bra". Under året beslutades om en ny plattform till e-handeln, som kommer att sjösättas under 2020. Soliditeten stärktes något till 25 (23) procent. O: 420,9 (449,5) R: 5,2 (4,0) M: 1,2 % (0,9 %) A: 196 (206) År: 2019dec W: www.atta45.se

Leverantör nästan halverade omsättningen

Stabilt år för Stilo som gick från rött till svart

Gåvoaktör ökade med nästan 90 procent

Stark omsättningsökning från T&S Reklam trots investeringar i dotterbolagen

Återförsäljare tappade halva omsättningen pga Corona – bedömer att man kommer klara krisen

Kraftigt omsättningstapp för stor ÅF

Exaktas profilverksamhet såg stark ökning

Sött år för Eurosweet

Stabilt 2019 för Exakta som närmade sig halv miljard

Bokslut: Momentum Group nära tio miljarder i omsättning

Spelkortsleverantör strukturerade om

Bra marginal för Parnass

Profilbolag renodlade och sålde tryckeriverksamheten

TM Kontor & Reklam närmar sig 20 procent marginal

Leverantör tappar omsättning men fortsatt väldigt lönsam

Swedbag vände rött till svart – övervärde i tillgångarna

Stark år för uppköpt trycksaks- och promotion-återförsäljare

Starkt år för Tryckhuset i Stenungsund

Starkt första år för Nya Sun Screen

Master Design håller kursen

Plastprint håller kursen med nya ägarstrukturen

Stabilt år för leverantör av namnbrickor

Starkt år för Topline – ska stuva in dotterbolag

Kraftigt omsättningstapp för F&H – vände till svarta siffror

Printoz fick raketstart – ökade med nästan 1.000 procent

Bokslut Swedol 2019

Swagg Screen och Textil fortsatt starka

Stabilt år för Trendmark

Sålde merchandise-tishor för 35 miljoner

Stabilt år för Promotionhuset

Ännu ett tufft år för Deval

Investeringsår för Vinga – ökade personalstyrkan med 45 procent

Ctwo gör stabilt år

Hot Screen gör ännu ett magiskt år – delar ut 25 miljoner

Halmstads Handelshus håller kursen

Anställd tog över Mer sport

Ultralönsamt tryckeri – marginalen klättrade över 40 procent

All time high för Karamello

Mälarprofil håller kursen

Profeel dubblade resultatet och gjorde förvärv

Återförsäljare ökade omsättningen med över 20 procent

Leverantör gick back 33 miljoner

Starkt år för kläd-leverantör

Tvist med anställd belastade resultat med nästan 600.000 kronor

Återförsäljare tappade omsättning men vände till svarta siffror

Omsättning och resultat nedåt för TINGS – fortsatt tvåsiffrig marginal

Upp och upp för Industriprofil

Stabilt år för Kents

Idé-Reklam gör stabilt år

Creon tappade lite omsättning

Avisera förbättrade marginalen

En turbulent start på året för Marknadsbyrån som avslutades med största affären hittills

Headwear fortsätter sin starka tillväxtresa

NWP-återförsäljare gick marginellt back efter lager-nedskrivningar

Kontorab förvärvade produktmediabolag med tryckeri

Texstar gör ännu ett starkt år och expanderar till ny bransch

PSS håller kursen

Unitedprofile fortsätter sin kraftiga tillväxttakt

Printeliten gör stabilt år

Anderzson gör starkt år och så när som dubblar resultatet

AIK Merchandise kom tillbaka starkt

Alloffice går från 300 till 780 miljoner – men svårt att hitta lönsamhet

Marginellt nedåt för Actera

Rudholm Group gör starkt år och avvecklar delar av verksamheten i Baltikum

Kraftig ökning för Brandon som tecknade flera stora avtal – vände till svarta siffror

Nyförvärvat bolag ökade omsättning med 139 procent – men gick back kraftigt

Marginellt nedåt för Ernst Alexis

MEC Gruppen fortsätter investera i digitala lösningar

Xmoms Företagsprofilering ökade i omsättning

Marc seglar stadigt

Nordic Souvenir tangerar 20 procents marginal – brödernas mini-imperium fortsätter växa

Blev uppköpta mitt i tufft år

Sandryds gör fantastiskt år – ska fusionera in dotterbolag

Profilbolag i Norrland ökade omsättningen rörelseresultatet hamnade på minus

Profilvatten-leverantör gör kanonår och expanderar till Norge

AD Company håller kursen

Roupéz ökade och vände till svarta siffror

Stabilt uppåt för Bamatex

Lönsam leverantör delar ut 5 miljoner

Återförsäljare växer så de knakar – kraftigt förbättrat rörelseresultatet

Leverantör ökade med 175 procent

Skylt- och trycksaksleverantör minskade tvåsiffrigt