Falköpings Bokbinderi
i Falköping vände till svarta siffror och
Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print & Pack. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Från:
1167 kr/månad
Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.
De har tjänat 180 miljoner kronor på produktmedia de senaste fyra åren
Produktmediabolaget täljer guld – 182 miljoner kronor före skatt på fyra år.
Vd-byte på Avisera
Byter vd efter 32 år.
Aviseras nya vd heter Tobias Olofsson och efterträder grundaren Peter Lundgren, som den 1 november 2024 lämnade över ledarskapet efter trettiotvå år.
Tobias har jobbat som försäljningschef på Avisera sedan de 2018 förvärvade hans dåvarande bolag Bags & More.
Med hans omfattande kunskap om verksamheten och nära relation till företagets kunder, tar Tobias nu sig an rollen som vd. Avisera får därmed en ny ledare med både djupgående erfarenhet och en tydlig vision för att driva tillväxt och fortsatt expansion framåt, skriver Avisera i ett pressmeddelande.
Peter Lundgren grundade Avisera 1992, med affärsidén att erbjuda miljövänliga packtejplösningar. 1999 anslöt Mariella Zalbo Lundgren och tillförde sin branscherfarenhet av butiksemballage. Då expanderade bolaget inom affärsområdena påsar, tejp, trycksaker och profilprodukter.
Idag har avisera 30 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg och Visby och omsätter 123 miljoner kronor (2023-04).
Under deras gemensamma ledarskap har Avisera vuxit till en ledande aktör inom ”Sustainable Quality Packaging & Merch” med kontor i Stockholm, Göteborg och Visby.
– Det har varit en fantastisk resa att få bygga och utveckla Avisera tillsammans med Mariella och våra engagerade medarbetare. Jag är stolt över det vi åstadkommit och är övertygad om att Tobias, med sin ambition och drivkraft, kommer att föra företaget vidare i enlighet med våra mål och visioner. Hans förståelse för våra kunders behov och ledarskapsförmåga är precis vad som behövs för att ta Avisera till nästa nivå, säger Peter Lundgren.
– Jag är hedrad över förtroendet att få leda Avisera vidare och ser fram emot att bygga vidare på det starka fundament som Peter och Mariella har skapat. Med fokus på expansion och innovation kommer vi att arbeta för att stärka vår roll som en ledande aktör inom hållbara förpackningslösningar, säger Tobias Olofsson.
Snart invigs Craft Arena med pompa och stått
Förberedelserna pågår sannolikt för fullt just nu i Kosta inför den stundande invigningen av Craft Arena, Kronjuvelen i Torstens Janssons jättesatsning på idrott i den småländska byn.
På fredag kväll den 8 november inleds en invigningshelg i Kosta som kommer bjuda på allt från Måns Zelmerlöw till att spela schack med Sveriges Schackförbund. Festligheterna pågår hela helgen och avslutas söndag kväll, du hittar det fullständiga schemat på www.craftarena.se.
Det är ett gediget schema med flera stora organisationer på plats, inte minst Hammary Fotboll, Svenska Volleybollförbundet, Svenska Friidrottsförbundet med flera.
”Börjar bli nervöst”
På Facebook skriver Torsten Jansson att det börjar bli nervöst och att det bara är en dryg vecka kvar till invigning. Genom hela november kör man aktiviteter i Kosta, exempelvis äger ”Stora Aktiedagen” rum den 26 november där Alligos vd Clein Ullenvik och Swedbanks vd Jens Henriksson är två av föredragshållarna. Mer om det nedan.
Craft Arena är en multisport-arena i småländska Kosta där man kommer kunna spela pingis, handboll, gymma, slå i golfsimulatorer och om Torsten får som han vill kommer stora sportevenemang hållas i arenan. Enligt uppgifter har Torsten Jansson investerat uppskattningsvis 250 miljoner kronor av sina egna pengar i projektet, enligt Affärsvärlden.
I ett reportage från Sveriges Radio berättar Emil A Jansson som är destinationschef i Kosta berättar mer om arenan. Här nämner han även att mässor är en möjlig framtida aktivitet i arenan.
IDÉ House of Brands lanserar miljöcertifierad kollektion
IDÉ House of Brands blir enligt uppgift först i promotionbranschen med att lansera produkter certifierade enligt Bluesigns standarder.
Ny deadline för EU-direktiv – så här påverkar det profilbranschen
Införandet skjuts upp ett år – men det är hög tid att agera för att hinna med att göra jobbet.
Workwear-aktör etablerar sig i ny stad – kommer erbjuda profilprodukter
Erbjuder ett brett sortiment att arbetskläder samt profilprodukter.
Wackes flyttar säljkontor till ny stad
Craft öppnar pop-up-butik i New York och lanserar ny elit-sko
New Wave Group-ägda Craft kör en pop-up i New York under maratonet och kör världspremiär för bolagets senaste sko.
Print & cut-maskin från konkursad ÅF till salu
Auktionerar nu ut en print & cut-maskin.