Blåkläder söker Grafisk Formgivare

Är du en kreativ, formsäker och noggrann formgivare som är bekväm med att producera tryckt så väl som rörligt material? Då kan tjänsten som grafisk formgivare passa dig.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som grafisk formgivare ansvarar du för formgivning av trycksaker och originalproduktion samt produktion av rörligt material till våra digitala plattformar, allt enligt vår grafiska profil. Arbetsuppgifterna är en blandning mellan snabba produktioner, som kräver erfarenhet att leverera effektivt och stilsäkert, och långa projekt där det behövs struktur, metodik och fingertoppskänsla. Du kommer ingå i ett team av grafiska formgivare där produktion och precision står högt i kurs och egna idéer och förslag är mycket välkomna. Ibland räcker inte tiden till och då projektleder du uppdrag mot någon av våra byråer.

Du arbetar i en internationell miljö med totalt 24 marknader och du stöttar och supportar våra dotterbolag i koncernen. Vidare ingår du i ett stort marknadsteam med olika funktioner på Blåkläders kontor i Svenljunga och du rapporterar till Marketing Project Manager.

Din profil
För att passa i rollen tror vi att du har ett starkt eget driv samtidigt som du är lösningsorienterad och noggrann. Du har öga för färg och form, är strukturerad och kan producera material av hög kvalitet. Du trivs med att arbeta i projekt tillsammans med många människor, är van att arbeta i ett högt tempo och har en positiv inställning. Som person är du prestigelös, nyfiken och lyhörd samt tycker att laget är det viktigaste.

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet som grafisk formgivare eller likvärdig roll. Du har mycket goda kunskaper i alla relevanta program i Adobes programsvit. Om du är bra på video- och fotoproduktion i studio eller utomhusmiljö är det meriterade. Portfolio och arbetsprov kommer väga tungt i vårt beslut. Företagets koncernspråk är engelska och här används Office-paketet.

Om Blåkläder
Vi erbjuder dig en kreativ roll i ett tillväxtorienterat entreprenörsföretag, vilket speglas väl i kultur och värderingar. Ledorden är att hålla det enkelt, prestigelöst och kamratligt. Här får du möjligheten att bli en del av ett globalt och snabbt växande företag med höga ambitioner och stor gemenskap.

De senaste tio åren har Blåkläder tredubblat sin omsättning. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete – från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. I våra fabriker i Asien producerar vi idag stora delar av vårt totala sortiment. Vi har 16 dotterbolag och sammanlagt 350 medarbetare runt om i världen. Blåkläder är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, det betyder att du kan gå hur långt som helst om du har vilja, kompetens och uthållighet. Vill du sätta avtryck runt om i världen? Välkommen till Svenljunga!

Anställning
Tjänsten är en heltidsanställning med start enligt överenskommelse. Det är en tillsvidareanställning som initialt påbörjas med 6 månaders visstidsanställning.

Lön
Månadslön

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-02-14
Vi arbetar med löpande urval, skicka därför gärna in din ansökan redan idag!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons