Blåkläder gör ”historiskt statement”
I en ansats att bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa så har Blåkläder inlett annonssamarbete med Premier League. Vid en lördagsavspark i mitten på september så syntes Blåkläders logga längs med hela fotbollsplanen på Vicarage Road, en fotbollsarena två mil utanför centrala London.
Blåkläders varumärke kommer visas upp genom LED-reklam under Premier Leauge-säsongen 18/19. Bolaget skriver i ett pressmeddelande att med konstant fullsatta tillställningar och med en global tv-publik så når sammantaget kontaktytorna till hissnande 4,5 miljarder människor.
Något Blåkläder kallar för ”Ett budskap och en manöver som inte kan ses som något annat än ett historiskt statement” i ett pressmeddelande.
– Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder.