Blåkläder ett av 17 nya varumärken hos Unitedprofile

Skydda släpper 17 nya varumärken till Unitedprofiles plattform.
Skydda släpper 17 nya varumärken till Unitedprofiles plattform.

Unitedprofile och Skydda fördjupar sitt samarbete, 17 nya workwear-varumärken och över 1.000 nya yrkepsprodukter lanseras på Unitedprofiles plattform.

Bland de varumärken som nu tillkommer finns bland annat Blåkläder, Björn Borg, och Zoll. Unitedprofile och Skydda började samarbeta i juni, något som sägs mottagits väl av kunderna och nu fördjupar man alltså det samarbetet.

– Med Skyddas kunskap om både säkerhet, produkter och slutanvändare garanterar vi att erbjuda ett heltäckande sortiment inom alla våra produktkategorier. Det innebär att ett urval av de bästa produkterna från respektive varumärke finns inom Skyddas utbud. Vi ser en stor potential i Unitedprofile som tjänst. Enkelheten består i att våra produkter når fler återförsäljare och i sin tur når fler slutkunder. Det gör att vi kan göra de svenska arbetsplatserna ännu säkrare, säger Johan Törnblad, vd för Skydda i Sverige AB.

Blåkläder hos Unitedprofile

Blåkläder är ett av de varumärken som Skydda nu lanserar. Alla återförsäljare som valt eller väljer att aktivera Skydda som leverantör får nu tillgång till ett brett utbud av arbetskläder via Unitedprofile. Blåkläder tillsammans med L.Brador lägger en stabil grund för detta, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– Vi är väldigt nöjda med det fina samarbetet med Skydda och det är så positivt att de nu väljer att lägga i nästa växel. Vi vet att det här är en fantastisk nyhet bland våra återförsäljare, vilka nu är ännu ett steg närmare att bli totalleverantör till sina kunder, säger Jesper Löfgren, leverantörsansvarig på Unitedprofile.

Samtliga varumärken som Skydda nu introducerar är Blåkläder, Björn Borg, Zoll, Speedglas, Akla, Grundéns, MCS, Sterisol, Sulman, Suprabeam, Tychem, Tyvek, Adapt, Ansell, Dunlop och Ear.

Annons

Etikettföretaget som investerar för ”kapacitet och muskler”

GKFK4 2 1800
Ämnen i artikeln: EtikettJinnestål Etikett

Familjeföretaget Jinnestål Etikett i Helsingborg satsar allt mer på digitalt etikettryck för att möta kunderna med kortare ledtider och snabbare leveranser.

Ämnen i artikeln: EtikettJinnestål Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ska fånga in fyra miljoner ton koldioxid från pappersbruk

Metsa

Metsä Group ska i ett samarbete med teknologiföretaget Andritz genomföra en studie för att ta fram en teknik som ska kunna avskilja och fånga in fyra miljoner ton koldioxid från ett massabruk.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Efter jordskredet i Halden – nu satsar Norske Skog på massa till förpackningar

Norske Skog 1800
Ämnen i artikeln: Norske Skog

Tar försäkringspengarna och investerar i massatillverkning. Totalt investerar man 1,5 till 2 miljarder kronor.

Ämnen i artikeln: Norske Skog
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Billerud pausar konvertering av pappersbruk

Billerud USA
Ämnen i artikeln: Billerud

Billeruds styrelse har beslutat att avbryta planerna på att konvertera bruket i Escanaba (Michigan USA) till produktion av förpackningskartong.

Ämnen i artikeln: Billerud
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA hämtar hållbarhetschef från Billerud

Per Funkquist SCA
Ämnen i artikeln: SCA

SCA har rekryterat Per Funkquist till rollen som koncernens hållbarhetschef.

Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Södra delar ut 1,5 miljarder – och gör priserna transparenta

Sodra stamma

Södra beslutade på föreningsstämman att dela ut 1,47 miljarder kronor till medlemmarna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Jätte tar steg mot kaffekapslar av papper

Espresso kaplsar

Från aluminium till papper.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Europeisk etikettjätte gör nytt förvärv

Label Tech 1800
Ämnen i artikeln: Etikett

Köper sitt andra etikettryckeri på samma marknad.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stoppar konvertering av pappersbruk – wellmarknaden är mättad

Well

Avbryter planerna att bygga om pappersmaskin.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Åtta45 köper By Wind och GBGT Box

Erik atta45 by wind
Ämnen i artikeln: Åtta45By WindGBGT Box

Åtta45 förvärvar tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box.

Den nya grafiska koncernen beräknas omsätta ca 750 miljoner kronor och ha cirka 325 anställda.

”Med denna strategiska expansion, befäster Åtta45 sin position som det ledande grafiska företaget på den svenska marknaden”, skriver man i ett pressmeddelande.

Affären betyder att By Wind Group AB blir tredje största delägaren i Åtta45.

”Förvärven är en del av Åtta45:s långsiktiga strategi att diversifiera och förstärka erbjudandet till sina kunder. Genom att integrera By Winds erfarenhet inom kvalitetstryck och GBGT Box innovativa förpackningslösningar, breddar Åtta45 sitt utbud och kan tillgodose fler kunders behov av högkvalitativa tryckprodukter.”

– Tillsammans med By Wind och GBGT Box kommer vi att kunna erbjuda en ännu starkare produkt- portfölj och överlägsen service till våra kunder. Det här är ett spännande steg framåt för Åtta45 och bekräftar vår ambition att leda utvecklingen i branschen, säger Erik Mauritzon, vd för Åtta45.

By Wind och GBGT Box kommer att fortsätta att marknadsföras under sina respektive varumärken och den nuvarande ledningen i bolagen kommer att fortsätta vara en del av verksamheten.

– För By Wind och GBGT Box är det här en fantastisk möjlighet att dra nytta av Åtta45:s resurser och nätverk för att accelerera vår tillväxt och utveckling, tillägger Magnus Iversén, vd för GBGT Box och ordförande i By Wind Group.

Ämnen i artikeln: Åtta45By WindGBGT Box
redaktionen@branschkoll.se
Annons