Bjurfors söker Marknadsassistent och originalare

Är du vår marknadsassistent och originalare?

  • Som marknadsassistent och originalare blir du en viktig och uppskattad kollega på Bjurfors Göteborgs marknadsavdelning. Det är en bred roll där du blir delaktig i att producera marknadskommunikation till många olika marknadskanaler både som print, digitalt och rörligt material.
  • Du blir en del av ett positivt och utvecklande team som delar intresset för färg, form, foto och inredning.
  • Placering för tjänsten är på Bjurfors huvudkontor i Göteborg.
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Brand Factory klär om 2000 bankomater

I samband med att företaget Bankomat tar över skötseln av landets drygt 2000 kontantautomater under varumärket Bankomat, kommer många av dessa genomgå en uppfräschning. Minst hälften kommer att bytas ut helt medan andra får sin mjukvara uppgraderad. Profileringsföretaget Brand Factory har fått uppdraget att skylta om kontantautomaterna.

Avtalet mellan de båda företagen löper under flera år, vars första etapp handlar om omskyltning av cirka 700 externa kontantautomater som inte ligger i anslutning till något bankkontor. Detta beräknas vara klart till nästa sommar. Uppdraget omfattar både ljusskyltar och vanlig skyltning, samt kringtjänster såsom projektledning och hantering av bygglov.

– Vi är mycket stolta över detta prestigefulla uppdrag. Bankomat är ett otroligt utbrett varumärke som de flesta känner till, säger Andres Skilberg, säljare på Brand Factory i ett pressmeddelande.

 

redaktionen@branschkoll.se

Logistik för utställningsmaterial

redaktionen@branschkoll.se

Newsweek blir helt digitalt 2013

redaktionen@branschkoll.se

IRM: Den Nordiska reklammarknaden stannar upp

Under det första halvåret 2012 uppvisade den Nordiska reklammarknaden ett tapp på 1 procent jämfört med motsvarande period 2011 i fast valutakurs. Den norska reklammarknaden uppvisade en svag tillväxt på nära 1 procent medan marknaderna i Sverige, Danmark och Finland alla uppvisade en negativ utveckling under perioden.

Under perioden stärktes dock de skandinaviska valutorna varför, i euro räknat, den nordiska reklammarknaden växte något. Total omsatte den 4,8 miljarder euro under det första halvåret 2012.

– Det tuffare reklamläget vi ser under början av 2012 kommer att hålla i sig för samtliga Nordiska marknader även under resten av året, säger IRM i ett pressmeddelande. Men trots det oroliga läget i världsekonomin är de Nordiska reklammarknaderna relativt välmående.

Reklaminvesteringarna per invånare under perioden.

  • Norge: 259 euro per invånare
  • Sverige: 189 euro per invånare
  • Danmark: 180 euro per invånare
  • Finland: 139 euro per invånare
redaktionen@branschkoll.se