Logga in

Bilprovningen söker Marknadskoordinator

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Gillar du utveckling och att se resultatet av ditt arbete? Är du en person som ofta beskrivs som ansvarstagande, driven och engagerad?

Har du erfarenhet av marknadsföring och marketing automation? Då är det dig vi söker till rollen som Marknadskoordinator hos Bilprovningen!

Om verksamheten

Bilprovningen är marknadsledande inom fordonsbesiktningar i Sverige och ska med hjälp av modern teknik och hög kompetens förenkla vardagen för fordonsägaren och bidra till hög trafiksäkerhet.

Bilprovningen började sin verksamhet 1963 och har idag 100 stationer i hela landet, från Skurup i söder till Karesuando i norr.

Huvudkontoret ligger i Rissne i Stockholm och företaget har totalt ca 600 medarbetare. Bilprovningen utför varje år ca 2 miljoner besiktningar och omsätter ca 700 MSEK.

Bilprovningen ägs av svenska staten.

Arbetsbeskrivning

Som Marknadskoordinator arbetar du med den operativa marknadsföringen, i tätt samarbete med övriga medlemmar ur marknadsteamet.

Du är projektledare för utvecklingsprojekt inom Marknad och förbereder, genomför och följer upp olika marknadsföringsaktiviteter.

Du tar självständigt ansvar för produktionen och driver denna framåt själv eller i samråd med externa leverantörer. Som Marknadskoordinator arbetar du med innehåll och layout i form av exempelvis utskick till kund, säljmaterial och lojalitetsprogram men har även ett stort fokus på den digitala kundresan.

Marknadskoordinatorn har en viktig funktion i att säkerställa att marknadsföringen konverterar till försäljning. I rollen ingår att :

  • fungera som stöd gentemot kundområdeschefer och stationschefer
  • löpande föra dialog med externa leverantörer, som tryckerier och byråer
  • bidra med underlag för analys och beslut till marknadschef
  • löpande delta i arbetet med att ta fram och genomföra kampanjer

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du ett starkt inre driv och en förmåga att självständigt ta ansvar och leverera resultat. Du har kunskap och intresse för digital marknadsföring och vill vara med och påverka hur Bilprovningen arbetar med ny teknik.

Vidare ser vi att du :

  • har en god social kompetens och en stark kommunikativ förmåga
  • är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt, med en förmåga att driva projekt framåt
  • resultatinriktad och initiativtagande du levererar bra resultat som för verksamheten framåt och är mån om att lyckas
  • är effektiv, med en god förmåga att prioritera

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och du har :

  • arbetat med postala och digitala utskick till kunder
  • arbetat med kampanjer, reklam och säljstöd med en god känsla för copy och layout
  • erfarenhet av projektledning och att organisera och leda andra
  • goda kunskaper i relevanta verktyg bland annat Google Analytics, Adobe och Office
  • erfarenhet av Marketing Automation-verktyg och CRM-system

Du erbjuds

Du kommer vara en viktig person i vårt team och ges stora möjligheter att vara med och utveckla Bilprovningens marknadsföring.

Som anställd hos Bilprovningen får du många förmåner, exempelvis försäkringslösningar, friskvårdsbidrag, rikslunchkort och flextid.

Huvudkontoret finns i nyrenoverade lokaler på Madenvägen i Sundbyberg-Rissne.

Anställning : Tillsvidare Heltid

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.

Tryckeri-startup tar in 18 miljoner euro till internationell expansion

Kommer också till Sverige.