Logga in

Bilprovningen söker Marknadskoordinator

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Gillar du utveckling och att se resultatet av ditt arbete? Är du en person som ofta beskrivs som ansvarstagande, driven och engagerad?

Har du erfarenhet av marknadsföring och marketing automation? Då är det dig vi söker till rollen som Marknadskoordinator hos Bilprovningen!

Om verksamheten

Bilprovningen är marknadsledande inom fordonsbesiktningar i Sverige och ska med hjälp av modern teknik och hög kompetens förenkla vardagen för fordonsägaren och bidra till hög trafiksäkerhet.

Bilprovningen började sin verksamhet 1963 och har idag 100 stationer i hela landet, från Skurup i söder till Karesuando i norr.

Huvudkontoret ligger i Rissne i Stockholm och företaget har totalt ca 600 medarbetare. Bilprovningen utför varje år ca 2 miljoner besiktningar och omsätter ca 700 MSEK.

Bilprovningen ägs av svenska staten.

Arbetsbeskrivning

Som Marknadskoordinator arbetar du med den operativa marknadsföringen, i tätt samarbete med övriga medlemmar ur marknadsteamet.

Du är projektledare för utvecklingsprojekt inom Marknad och förbereder, genomför och följer upp olika marknadsföringsaktiviteter.

Du tar självständigt ansvar för produktionen och driver denna framåt själv eller i samråd med externa leverantörer. Som Marknadskoordinator arbetar du med innehåll och layout i form av exempelvis utskick till kund, säljmaterial och lojalitetsprogram men har även ett stort fokus på den digitala kundresan.

Marknadskoordinatorn har en viktig funktion i att säkerställa att marknadsföringen konverterar till försäljning. I rollen ingår att :

  • fungera som stöd gentemot kundområdeschefer och stationschefer
  • löpande föra dialog med externa leverantörer, som tryckerier och byråer
  • bidra med underlag för analys och beslut till marknadschef
  • löpande delta i arbetet med att ta fram och genomföra kampanjer

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du ett starkt inre driv och en förmåga att självständigt ta ansvar och leverera resultat. Du har kunskap och intresse för digital marknadsföring och vill vara med och påverka hur Bilprovningen arbetar med ny teknik.

Vidare ser vi att du :

  • har en god social kompetens och en stark kommunikativ förmåga
  • är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt, med en förmåga att driva projekt framåt
  • resultatinriktad och initiativtagande du levererar bra resultat som för verksamheten framåt och är mån om att lyckas
  • är effektiv, med en god förmåga att prioritera

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och du har :

  • arbetat med postala och digitala utskick till kunder
  • arbetat med kampanjer, reklam och säljstöd med en god känsla för copy och layout
  • erfarenhet av projektledning och att organisera och leda andra
  • goda kunskaper i relevanta verktyg bland annat Google Analytics, Adobe och Office
  • erfarenhet av Marketing Automation-verktyg och CRM-system

Du erbjuds

Du kommer vara en viktig person i vårt team och ges stora möjligheter att vara med och utveckla Bilprovningens marknadsföring.

Som anställd hos Bilprovningen får du många förmåner, exempelvis försäkringslösningar, friskvårdsbidrag, rikslunchkort och flextid.

Huvudkontoret finns i nyrenoverade lokaler på Madenvägen i Sundbyberg-Rissne.

Anställning : Tillsvidare Heltid

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)