Billes Tryckeri och Billes Dios anställer för fullt

Billes Tryckeri Dios
Billeskoncernen anställer fyra nya till tryckeriet samt logistikverksamheten. Billes

Billes Tryckeri i Göteborg har anställt två nya säljare och logistikbolaget Billes Dios, som man förvärvade 2018, hämtar sin nya vd från Brandfactory.

Två nya på sälj till tryckeriet

Johan Magnil började redan i december och har jobbat med utveckling och försäljning inom etikettindustrin.

– Johan kommer tidigare från Strongpoint Labels där han jobbade med etikettförsäljning, RFID och Security print och jobbar sedan i december på Billes Tryckeri. Den nya rollen innefattar försäljning och projektledning av hela Billes utbud, berättar Niklas Bille för Branschkoll.

Ann-Kathrine Eriksson startade sin nya tjänst, också hon som säljare på Billes, den 10 januari.

Ann-Kathrine Eriksson har en lång erfarenhet från mediabranschen och har haft olika uppdrag inom säljledning och sälj av annonser, print och digital, både regionalt och nationellt. Hon kommer närmast från Alektum Group där hon arbetat med försäljning av finansiella tjänster, främst inkasso.

– Längtan tillbaka till kreativ idéförsäljning blev för stor och är därför är jag oerhört glad över mitt nya uppdrag på Billes och att här får arbeta med försäljning av tryckt kommunikation. Ser fram mot att skapa kundoptimerade lösningar av marknadens bästa trycksaker, kommenterar Ann-Kathrine Eriksson sin nya tjänst.

Han tar över som vd på Billes Dios

David Nordvall tog över som ny vd på Billes Dios första januari 2022. Efter 16 år på Brandfactory och Ineko i Göteborg där han haft ansvarsroller inom produktion, organisationsutveckling samt försäljning och senast som platschef På Nya Brandfactory Göteborg.

Annons

Rollen på Dios innebär att jobba med att utveckla Billes Dios inom tredjepartslogistik, distribution samt plock och pack i tätt samarbete med projekt och sälj på Billes tryckeri.

– Vi ska Knyta ihop koncernens erbjudande till ett av de vassaste inom branschen.

Återvänder till koncernen

Förutom ny vd så har Dios också anställt Kaj Nikkilä som ny projektledare i december 2021.

Den nya rollen betyder att han kommer tillbaka till Billeskoncernen där han tidigare jobbat som bland annat bokbinderichef. Senaste tre åren har Kaj varit på 247 Logistics med transport- och logistiklösningar.

– Min roll på Billes Dios kommer vara projektledning, och stötta produktion med allt från inköp av emballage till frakter.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons