Logga in

Befordras till vice vd på SDR

02 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Henrik Olsson har blivit befordrad till vice vd och operativ chef på SDR, Olsson jobbade tidigare som kommersiell chef på SDR och dessförinnan har han bland annat jobbat på LRF Media, Aftonbladet och IDG.

SDR skriver i ett pressmeddelande att Olsson varit drivande i den försäljningstillväxt som SDR sett under året. Tillväxten tillskrivs bland annat att SDR utvecklat sin möjlighet att analysera specifika målgrupper.

– Vi har satsat ordentligt på att utveckla vårt analyserbjudande, säger Henrik Olsson, i ett pressmeddelande. Vi vet sedan tidigare att vi får höga betyg på vår attityd och vår kundservice, men vi behöver kunna diskutera affärsutvecklingsfrågor på djupet med våra kunder och har därför prioriterat detta. Det gäller allt från målgruppsinsikter och varumärkesutveckling till hur köp- och mediekonsumtion ser ut för olika veckodagar. Vi kommer att fortsätta utveckla detta område, eftersom det är glädjande att se att vår satsning har gett resultat och mötts av stort gensvar från både annonsörer och mediebyråer.

– I en tid när allt fler inser att digitala kanaler inte är den enda vägen till konsumenten, och där e-handel kan utvecklas och kombineras med reklam som når in till hushållen via den fysiska brevlådan, satsar vi för att öka vår andel av direktkommunikationskakan i Sverige, avslutar Roland Tipner vd och medgrundare.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.