Logga in

Befordras till vice vd på SDR

02 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Henrik Olsson har blivit befordrad till vice vd och operativ chef på SDR, Olsson jobbade tidigare som kommersiell chef på SDR och dessförinnan har han bland annat jobbat på LRF Media, Aftonbladet och IDG.

SDR skriver i ett pressmeddelande att Olsson varit drivande i den försäljningstillväxt som SDR sett under året. Tillväxten tillskrivs bland annat att SDR utvecklat sin möjlighet att analysera specifika målgrupper.

– Vi har satsat ordentligt på att utveckla vårt analyserbjudande, säger Henrik Olsson, i ett pressmeddelande. Vi vet sedan tidigare att vi får höga betyg på vår attityd och vår kundservice, men vi behöver kunna diskutera affärsutvecklingsfrågor på djupet med våra kunder och har därför prioriterat detta. Det gäller allt från målgruppsinsikter och varumärkesutveckling till hur köp- och mediekonsumtion ser ut för olika veckodagar. Vi kommer att fortsätta utveckla detta område, eftersom det är glädjande att se att vår satsning har gett resultat och mötts av stort gensvar från både annonsörer och mediebyråer.

– I en tid när allt fler inser att digitala kanaler inte är den enda vägen till konsumenten, och där e-handel kan utvecklas och kombineras med reklam som når in till hushållen via den fysiska brevlådan, satsar vi för att öka vår andel av direktkommunikationskakan i Sverige, avslutar Roland Tipner vd och medgrundare.

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.