Logga in

Befordras till vice vd på SDR

02 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Henrik Olsson har blivit befordrad till vice vd och operativ chef på SDR, Olsson jobbade tidigare som kommersiell chef på SDR och dessförinnan har han bland annat jobbat på LRF Media, Aftonbladet och IDG.

SDR skriver i ett pressmeddelande att Olsson varit drivande i den försäljningstillväxt som SDR sett under året. Tillväxten tillskrivs bland annat att SDR utvecklat sin möjlighet att analysera specifika målgrupper.

– Vi har satsat ordentligt på att utveckla vårt analyserbjudande, säger Henrik Olsson, i ett pressmeddelande. Vi vet sedan tidigare att vi får höga betyg på vår attityd och vår kundservice, men vi behöver kunna diskutera affärsutvecklingsfrågor på djupet med våra kunder och har därför prioriterat detta. Det gäller allt från målgruppsinsikter och varumärkesutveckling till hur köp- och mediekonsumtion ser ut för olika veckodagar. Vi kommer att fortsätta utveckla detta område, eftersom det är glädjande att se att vår satsning har gett resultat och mötts av stort gensvar från både annonsörer och mediebyråer.

– I en tid när allt fler inser att digitala kanaler inte är den enda vägen till konsumenten, och där e-handel kan utvecklas och kombineras med reklam som når in till hushållen via den fysiska brevlådan, satsar vi för att öka vår andel av direktkommunikationskakan i Sverige, avslutar Roland Tipner vd och medgrundare.

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch