Logga in

Befordras till vice vd på SDR

02 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Henrik Olsson har blivit befordrad till vice vd och operativ chef på SDR, Olsson jobbade tidigare som kommersiell chef på SDR och dessförinnan har han bland annat jobbat på LRF Media, Aftonbladet och IDG.

SDR skriver i ett pressmeddelande att Olsson varit drivande i den försäljningstillväxt som SDR sett under året. Tillväxten tillskrivs bland annat att SDR utvecklat sin möjlighet att analysera specifika målgrupper.

– Vi har satsat ordentligt på att utveckla vårt analyserbjudande, säger Henrik Olsson, i ett pressmeddelande. Vi vet sedan tidigare att vi får höga betyg på vår attityd och vår kundservice, men vi behöver kunna diskutera affärsutvecklingsfrågor på djupet med våra kunder och har därför prioriterat detta. Det gäller allt från målgruppsinsikter och varumärkesutveckling till hur köp- och mediekonsumtion ser ut för olika veckodagar. Vi kommer att fortsätta utveckla detta område, eftersom det är glädjande att se att vår satsning har gett resultat och mötts av stort gensvar från både annonsörer och mediebyråer.

– I en tid när allt fler inser att digitala kanaler inte är den enda vägen till konsumenten, och där e-handel kan utvecklas och kombineras med reklam som når in till hushållen via den fysiska brevlådan, satsar vi för att öka vår andel av direktkommunikationskakan i Sverige, avslutar Roland Tipner vd och medgrundare.

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.

Årets effektivaste kampanjer utsedda – här är alla vinnarna

Nyligen korades årets effektivaste kommunikationsinsatser när tävlingen 100-wattaren avgjordes. Mest prisade annonsören blev Klarna medan byrån med mest vinster blev Åkestam Holst Noa.

(mer…)

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. (mer…)

Lanserar fiberbaserad RFID-tagg – för smarta lösningar inom logistik och kommunikation

Stora Enso har lanserat en helt ny rfid-tagg baserad på fibrer. Tekniken möjliggör pappersbaserade och återvinningsbara rfid-taggar för digital autentisering av förpackningar och andra fysiska produkter.

Återvinningsbarhet av förpackningar växer i betydelse – påverkar köpbeslut i allt högre grad

Europeiska konsumenter vill se mer och bättre återvinningsbarhet hos förpackningar