Logga in

BAUHAUS söker Originalare/Grafisk Formgivare

11 december, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder. Vi öppnade vårt första varuhus i Sverige 1997 och har sedan dess växt till 21 varuhus och en webshop från Sundsvall i norr till Malmö i söder. BAUHAUS affärsidé är att vara det kompletta varuhuset för verkstad, hem och trädgård genom att erbjuda störst sortiment till lägsta pris med bästa service. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.

Arbetsbeskrivning:

BAUHAUS expanderar och tar vid årsskiftet över styrningen av BAUHAUS i Norge därför söker vi nu en Norsktalande Originalare/Grafisk Formgivare till en Frilans eller Projektanställning. Du kommer att arbeta främst med produktion av BAUHAUS direktreklam, annonser, butiksmaterial men även kataloger och digitalt material m.m. Det är helt avgörande att du kan översätta från svenska till norska och vice versa och att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på norska i både tal och skrift, uitöver det bör du även ha goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och ambitiös. Att du är initiativrik, självgående och har en positiv inställning ser vi som självklart! Du kommer ingå i ett härligt och positivt team där det är högt i tak och där det finns en kreativ anda, du kommer arbeta självständigt likväl som i team. Tjänsten är på heltid på marknadsavdelningens huvudkontor i Sickla med tillträde omgående.

Vem söker vi?

Vi tror att du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar InDesign, Photoshop, har du dessutom erfarenhet inom Copy är det meriterande. Det är viktigt att du har ett lösningsorienterat mindset och en förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp, eftersom vi bollar ideér och hjälper varandra vid behov.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerende arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.

  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Arctic med nytt is-vitt papper

Efter White, Highwhite och Ivory kommer nu Ice i Arctic Papers serie Arctic Volume. (mer…)

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian. (mer…)

Alsander och Stålhäll ska leda Brandfactory efter rekonstruktionen

Brandfactory har avslutat sin rekonstruktion och Martin Alsander tar över som koncernchef.

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker. (mer…)

Så påverkar Coronaviruset branschen

Coronavirus är egentligen en grupp av olika virus, det senast upptäckta viruset heter Novel coronavirus 2019 (2019-nCoV). Namnet kommer från latinets ord för krona ”Corona” eftersom viruset påminner om just en krona. (Bild virus: WHO)

I skrivande stund är över 60.000 bekräftat smittade av Coronaviruset och över 1.300 av dessa har lett till dödsfall. Viruset har dominerat mediebevakningen världen över de senaste veckorna, allmänheten är orolig och många drar sig för att resa till framförallt Kina, men även Asien generellt. Men hur påverkar viruset vår bransch?

Kraftigt ökat intresse för information om hållbarhet och det tryckta mediet

Niklas Bille var snabb med att börja använda information om det tryckta mediets hållbarhet från Two Sides – som bland annat tagit fram en broschyr om myter och fakta kring tryck och papper. (Bilder: Two Sides Nordics)

Two Sides, som informerar om det tryckta mediets hållbarhet, blir allt mer aktiva i Norden. Nyligen öppnade man upp för lokala företag att bli partners och har redan fått med sig elva företag i Norden och Baltikum – varav tre svenska och fyra norska tryckerier. (mer…)

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Jasmine Jilltoft och Anna Pramborn som ska jobba på Scanlux nyetablerade kontor i Helsingborg.

Danska förpackningsaktören Scanlux Packaging öppnar kontor i Helsingborg.

Strejken är över: Finska pappersindustrin har ett nytt kollektivavtal

Nu kan papper lastas igen i finska hamnar. (Bild: Wikimedia Commons, Hummelhummel [CC BY-SA])

Den finska strejken i pappersindustrin är över. (mer…)

Komori utökar med efterbehandling inom civitryck – förvärvar MBO

Japanska Komori utökar sin produktportfölj med falsmaskiner genom att förvärva tyska MBO. Detta betyder att MBO gör ett nytt försök att sälja verksamheten. (mer…)