Bästa inhouse-byråerna fick pris

Arkitektkopias nya tävling, Inhouse, för reklam som har producerats internt på företags marknadsavdelningar har avgjorts. 145 bidrag från 80 företag tävlade i fem kategorier. Över 300 personer fick resultatet på en gala på Berns.
I konkurrens med Ving, Leaf och Ejendals vann Telge priset för årets bästa marknadsavdelning.

Här är alla vinnarna:

Bästa expo

Tre: Victoria & Daniel

En vepa i marknivå utgjorde fonden när bröllopsvagnen passerade på Kungsgatan.

Juryn: Enkel och slagkraftig kidnappning av årets största folkfest. Hurra, hurra, hurra.

Silver: DHL: DHL Servicepoint

Brons: Telge AB: Kringelfestivalen 2010

Bästa marknadsavdelning

Telge: Anna Nilheimer

Telge vinner årets marknadsavdelning i konkurrens med Ving, Leaf och Ejendals.

Juryn: Aktiv och systematisk med en framåtanda man inte väntar sig av ett sådant bolag. Vilket säkert förklarar att så många höjt på ögonbrynen och ändrat sin uppfattning om varumärket.

Bästa kampanj

Leaf: Ahlgrens bilar lakrits

Luciatåg, mejlutskick, hyllmaterial och kundvagnsnycklar hjälpte till att lansera den nattsvarta nyheten.

Juryn: Så mycket mer än en gammaldags kampanj. Engagerar alla från sockerbagaren till munstopparen och når dokumenterat imponerande resultat.

Silver: Kanal 5: Lanseringen av Wipeout

Brons: IT Bolaget Pr & Per: Vi kan mobil utveckling!

Bästa trycksak

Ica: To Go

I början av förra året rullade Ica ut sitt nya butikskoncept, Ica to go.

Juryn: Välgjort, varumärkesbyggande och värdefullt. Så mycket mer än ”bara” en trycksak, något kunderna är glada att bära med sig, bokstavligt talat To Go.

Silver: Scanpix Kronprinsessbröllopet – en bildessä

Brons: Clas Ohlson Höst & Vinterkatalog

Bästa dr

TV4: ”Johan Falk”

TV4 skickar en klassisk snutfika, alltså en låda syltmunkar, till landets mediebyråer och nöjesjournalister.

Juryn: Välgjort, och målgruppsanpassat för en mycket uppvaktad skara mottagare som har ödet i sina händer.

Silver: Restauranggruppen AB & Restaurang Spessito

Brons: Ejendals: Tällbergshandskar

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se