Logga in

Bäst på att sälja tidskrifter

04 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

ICA Supermarket Oppeby i Nyköping är Årets Tidskriftsbutik 2018.

– Det visar hur viktigt det är att hela tiden våga testa nytt och prova vad som fungerar i butik. Men det räcker inte, man måste även utvärdera försäljningen och ta reda på fakta för att kunna ta rätt beslut och göra prioriteringar. Allt detta gör butiken i syfte att bli bättre trots att de redan är bra, säger Daniel Andersson vd för Tidsam som delar ut priset.

Motiveringen lyder: ”Hela butiken genomsyras av matglädje och köplust. Experimentlustan att prova nya placeringar, viljan att utvärdera och sedan ändra har lett till ökad försäljning av både tidningar och impulsvaror i belöningszonen. Också tidningsansvariges grymma engagemang i stamkundernas favorittidningar har gjort succéökningen möjlig.”

Flyttar trycket från Polen till Norge – ”Klimatet blir säljargument”

(Bild: Marius Dalseg Sætre)

Flyttar hem trycket till Norge – klimatpåverkan mer än halveras.

Elanders Q3: ”Vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt”

Elanders koncernchef Magnus Nilsson. (Bild: Elanders)

– Jag är väldigt nöjd med att vi trots covid-19-pandemin lyckas prestera vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt.

Tre grafiska företag nominerade i kommunikationstävling

Kan prisas i kommunikationstävlingen Publishingpriset.

Trydells Tryckeri, Elanders och Danagårdlitho är nominerade. (mer…)

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!