Logga in

Bamatex söker Originalare

25 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi en Originalare till Bamatex Borås!
Vill du arbeta i ett expansivt och marknadsledande företag inom textilförädling? Brinner du för skapandet och har ett öga för grafisk design? Är du dessutom kundfokuserad och uppskattar att ha dialogen med kund från order till en färdig leverans? Då har vi en spännande roll för dig!

Din roll

Rollen innebär att du, tillsammans med ditt team som har ett nära samarbete med säljteamet, ansvarar för inkomna order från kunder. Order består till stor del av logotyper som ska förädlas för att sedan tryckas på textilier. Du förbereder logotypen för tryck som exempelvis sker via transfer eller brodyr. I din roll kommer du att ha viss dialog med slutkund i de fall något behöver kompletteras eller justeras.

Din profil

För att trivas i din roll ser vi att du är en person som tycker om när tempot är högt. Du är flexibel i ditt tänk och tycker om att jobba i ett team där det är högt till tak. Du har ett stort dataintresse och tycker om att skapa och har ett kreativt sätt. Du tänker lösningsfokuserat och är självgående, prestigelös och strukturerad i ditt arbete. Du har en hög social kompetens och uppskattar kommunikationen med både kunder och säljare.

Krav

  • Erfarenhet av att jobba i Adobe Illustrator
  • God förståelse i svenska och engelska tal och skrift
  • Erfarenhet av att jobba i Photoshop
  • Du har en relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet i en roll där du jobbat inom grafisk design
  • Van vid kundkommunikation via telefon och mail

Meriterande

  • Finska och Norska tal och skrift

Tjänsten är som start en bemanning och tjänstgöringsgraden heltid/dagtid. Vid rätt person kan finnas möjlighet till övertag.

Behovet är omgående så vänta inte med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)