Logga in

Axfood söker Produktionsledare taktisk marknadsföring

23 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi söker en produktionsledare till den taktiska marknadsföringen för båda kedjorna Hemköp och Tempo. Som produktionsledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp all taktisk marknadsföring. Du rapporterar till Chef för produktion och innehåll och har ett nära samarbete med försäljningsavdelningen, E-handel, CRM och butikerna.

Det här får du göra

Hålla i planeringen av produktionen av taktisk marknadsföring får båda kedjorna. Fokus ligger framförallt på ODR-produktionen.

Delta i alla avstämningar avseende taktisk marknadsföring.

Medverka till att testa och utvärdera nya effektiva kommunikationskanaler för den taktiska marknadsföringen.

Koordinera marknadsföringen inom utsett ansvarsområde. Detta kan innefatta målgruppsarbete, framtagande av kommunikation, korrektur, planering, medieval, produktion, genomförande och uppföljning.

Leda arbetet och beställa materialet från såväl externa och interna byråer och samarbetspartners.

Driva och utveckla rollen

Dina ansvarsområden är följande:

Ansvara för att planera, genomföra och följa upp all produktion för taktisk marknadsföring.

Ansvara för att budget och givna tidsramar följs.

Dokumentation av genomförda marknadsaktiviteter.

Ansvara för att aktivt informera internt om sitt arbete och dess påverkan på övrig organisation.

Det här förväntar vi oss

2 – 4 års erfarenhet av liknande arbete och akademisk utbildning inom marknadsföring.

Du är engagerad, tar egna initiativ och äger dina arbetsuppgifter fullt ur. Du håller dig uppdaterad på vilka mål vi har och hur vi ska nå dit.

Du är kostnads- och kvalitetsmedveten och vågar ta ställning till vad som är rätt och fel. Du håller ordning och reda, prioriterar och avslutar uppgifter i tid.

Du är samarbetsorienterad och arbetar över avdelnings- och bolagsgränser för att driva arbetet framåt. Du är lyhörd för dina kollegers arbetsbelastning och avlastar vid behov.

Du är service- och säljfokuserad och hjälper dina kunder i sina beslut. Genom att aktivt öka din kunskap om våra produkter och komma med förslag och idéer till förbättringar bidrar du till att utveckla vår affär

Vi ser gärna att du har intresse för mat och har du tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln är det meriterande.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

1/6-dels klimatpåverkan med kartongförpackning – och konsumenten beredd betala mer

Närpes Grönsaker i Finland har tillsammans med Metsä Board undersökt konsumenters syn på, och klimatpåverkan av, plast- respektive kartongförpackningar. (mer…)

Han ska hitta tillväxt för Print24 i Sverige – så gick det 2018

Förra sommaren blev Toivo Persson-Travesset landschef för tyska Unitedprint. Under varumärket Print24 ställde de ut på Sign&Print-mässan för att få svenska tryckerier att använda dem som underleverantör. 

Udda papper allt vanligare – nu fröpåsar av tomatpapper

Plantagen lanserar sina nya fröpåsar, som är tillverkade av ”tomatpapper” och hundra procent återvinningsbara. (mer…)

Vitt som snö – nytt ultravitt bestruket papper från Arctic Paper

Arctic Paper introducerar G-Snow – ett ultravitt, högkvalitativt, bestruket och träfritt papper. Tillverkningen sker i en koldioxidneutral produktionsprocess på det svenska bruket i Grycksbo. (mer…)

Storytel ger sig in i magasin-branschen

En del av alla tidningar som går att läsa för 99 kr per månad.

Storytel tar nästa steg inom digitaliseringen av ord – köper en prenumerationstjänst för magasin och tidningar.

SDK DR Service förvärvar Ranhammar – blir en bred leverantör till landets tryckerier

Serdar Toprak och Lennart Jernfast slår samman sina verksamheter — vilket de är väldigt glada och nöjda med.

Snabbväxande distributionsföretaget SDK DR Service har förvärvat förädlingsföretaget Ranhammar. (mer…)

Sign & Print i dagarna tre

Idag startar den grafiska mässan i Stockholm och pågår i tre dagar. (mer…)

Startup: Bredbandsföretag börjar sälja trycksaker och produktmedia

Företaget berättar om sitt nya verksamhetsområde i en jobbannons – Business Manager sökes till startup-företag inom tryckt media!

Du läser bättre och snabbare på papper – ny omfattande analys

En mycket omfattande studie visar att det finns stora fördelar med att läsa på papper jämfört med sin rival – den digitala skärmen. Detta bekräftas nu av forskning på 170.000 personer.  (mer…)