Logga in

Aviseras varumärke Återbära får ny grafisk profil – Mer glädje och mindre klimatångest

07 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Miljömärkningen Återbära som Avisera lanserade 2017 får en ny grafisk profil och uppdaterad logotyp, genom ett samarbete med varumärkesbyrån Sensibar.

Återbära-märkningen finns idag tillgänglig på majoriteten av Aviseras produktsortiment och produkter som förpackningar, papperspåsar, återanvändbara kassar och trycksaker klimatkompenseras för.

Den nya ”färgstarka och uttrycksfulla profilen” ska skapa en mer lättsam miljökommunikation som motarbetar klimatångest och samtidigt sprida positivitet.

– Miljö- och klimatdebatten är mer närvarande än någonsin och vi vet nog alla att vi behöver agera nu om vi ska kunna motarbeta klimatförändringarna. Men det sista vi behöver är mer klimatångest, så med ÅterBäras nya profil ville vi sprida positivitet och påminna oss själva såväl som våra kunder om hur enkelt det faktiskt är att göra väsentlig skillnad, säger Daniela Lundgren, Brand manager, som drivit projektet hos Avisera.

Mer information och fler bilder hittar du här.

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.

Lanserar nytt påkostat inredningsmagasin – TMG Sthlm står för trycket

Tidigare chefredaktör för tidningen Residence, Hanna Nova Beatrice, lanserar inredningstidningen The New Era Magazine.

20 nya HP Indigo i Norden under 2020 – så här har volymerna utvecklats

Johan Gustafsson och Johan Lidström på Visutech.

Visutech, som säljer HP Indigo i Norden, rapporterar om utvecklingen under Coronaåret. 20 nya pressar är hittills sålda i Norden i år och volymerna är på väg tillbaka för civiltryckerierna.