Avisera lanserar produkt som ska ersätta plasten i e-handeln

Avisera lanserar nu en e-handelspåse i papper med en vattenavvisande skyddslack som gör den extra hållbar mot yttre påfrestningar för att klara av postgången. I sann Avisera-anda kommer påsen med en fyndig tagline som anspelar på en klassiker, i det här fallet Scarface.

– Vi har länge känt en stor efterfrågan på marknaden efter pappersalternativ till e-handelspåsen i plast. Utmaningen har varit att materialet på papperspåsen ska vara tillräckligt slittålig för att klara av att skickas och returneras i posten. Efter en längre period av produktutveckling och kvalitetskontroller kan vi äntligen lansera vårt senaste tillskott till sortimentet; E-handelspåsen i papper, säger Mariella Lundgren, marknadschef på Avisera, i ett pressmeddelande.

E-handelspåsen i papper har många miljöfördelar. Den är inte bara tillverkad av en förnyelsebar råvara, pappret kommer från hållbart skogsbruk och påsen är 100% klimatneutral märkt med Aviseras egen miljömärkning Återbära, menar Avisera.

I videon nedan kan du ser exakt hur påsen fungerar.




Annons

Priset på plast rekordhögt

‎För den som letar efter exempel på inflation i dag är råvaror ett bra ställe att börja på. Koppar, stål, trä och plast är antingen nära eller på rekordhöga nivåer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri startar postersajt mot nischad konsumentgrupp

Ska hjälpa föräldrar piffa till barnrummen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska Posterland expanderar till Tyskland

Bara ett halvår efter starten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag fick nästan 5 gånger mer betalt än väntat

Det svenska posterföretaget köptes upp av modeföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons