Avisera lanserar produkt som ska ersätta plasten i e-handeln

Avisera lanserar nu en e-handelspåse i papper med en vattenavvisande skyddslack som gör den extra hållbar mot yttre påfrestningar för att klara av postgången. I sann Avisera-anda kommer påsen med en fyndig tagline som anspelar på en klassiker, i det här fallet Scarface.

– Vi har länge känt en stor efterfrågan på marknaden efter pappersalternativ till e-handelspåsen i plast. Utmaningen har varit att materialet på papperspåsen ska vara tillräckligt slittålig för att klara av att skickas och returneras i posten. Efter en längre period av produktutveckling och kvalitetskontroller kan vi äntligen lansera vårt senaste tillskott till sortimentet; E-handelspåsen i papper, säger Mariella Lundgren, marknadschef på Avisera, i ett pressmeddelande.

E-handelspåsen i papper har många miljöfördelar. Den är inte bara tillverkad av en förnyelsebar råvara, pappret kommer från hållbart skogsbruk och påsen är 100% klimatneutral märkt med Aviseras egen miljömärkning Återbära, menar Avisera.

I videon nedan kan du ser exakt hur påsen fungerar.





Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se