Logga in

Åtta.45 söker 2 offsettryckare

16 januari, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

TILLHÖR DU OCKSÅ DOM BÄSTA I BRANSCHEN?
Är du noggrann, strukturerad och älskar att jobba tillsammans med andra trycksaksälskare? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss på Åtta.45 Tryckeri!

TJÄNSTEN
Just nu söker vi två stycken tryckare till vårt offsettryck. Vi söker dig med goda kunskaper och erfarenhet av grafisk produktion. Du är noggrann och strukturerad. Vi arbetar i toppmoderna offsetpressar.

OM OSS
Åtta.45 Tryckeri är ett av Sveriges största tryckeriföretag. Vi har satsat över 120 miljoner kronor på att bygga en ny produktionsanläggning och fylla med den modernaste utrustningen – en av de största investeringar som gjorts i den grafiska branschen. Här finns helt klart en stimulerande miljö för oss tryckälskare. Med supermoderna tryckpressar och efterbehandling har vi fördubblat vår kapacitet med smarta, tryckekonomiska lösningar som få andra tryckerier i Sverige klarar av.

LÅTER DET INTRESSANT?
Om du tycker att detta verkar intressant så kontakta oss redan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas direkt. Välkommen att söka tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till [email protected].

Möt framtiden på Sveriges modernaste tryckeri.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Sappi lanserar ny serviceplattform för Sverige och Danmark – leverar huspapper inom 48 timmar i Sverige

Papperstillverkaren Sappi har byggt upp en ny infrastruktur i Sverige och Danmark som gör att man ska kunna leverera arkpapper till tryckerier i de två länderna inom 48 timmar.

Framgång och framtidstro för nytänkande tryckeri i Norge

Truls Bonnegolt  och Jørgen Lysnes på UTG lyfter hantlar i gymmet som finns i den nybyggda produktionsanläggningen i Larvik.

UTD Reklameprodusenten i Larvik är ett snabbt växande tryckeri i Norge, som genom gedigen omvärldsbevakning och pris-transparens på kort tid gjort sig ett namn i branschen.

PEFC skärper sin märkning

PEFC inför nya standarder för spårbarhet och

Flera nordiska organisationer tar bort påståenden som är skadliga för grafisk bransch

Före- och efterbild av Stockholms Stads kommunikation kring e-faktura.

Two Sides Anti-Greenwash kampanj har under 2019 fått 131 organisationer världen över att ta bort sina vilseledande påståenden om papprets miljöpåverkan, varav 30 är nordiska organisationer. (mer…)

Arctic med nytt is-vitt papper

Efter White, Highwhite och Ivory kommer nu Ice i Arctic Papers serie Arctic Volume. (mer…)

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian. (mer…)

Alsander och Stålhäll ska leda Brandfactory efter rekonstruktionen

Brandfactory har avslutat sin rekonstruktion och Martin Alsander tar över som koncernchef.

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker. (mer…)

Så påverkar Coronaviruset branschen

Coronavirus är egentligen en grupp av olika virus, det senast upptäckta viruset heter Novel coronavirus 2019 (2019-nCoV). Namnet kommer från latinets ord för krona ”Corona” eftersom viruset påminner om just en krona. (Bild virus: WHO)

I skrivande stund är över 60.000 bekräftat smittade av Coronaviruset och över 1.300 av dessa har lett till dödsfall. Viruset har dominerat mediebevakningen världen över de senaste veckorna, allmänheten är orolig och många drar sig för att resa till framförallt Kina, men även Asien generellt. Men hur påverkar viruset vår bransch?