Arkitektkopia startar tävling för inhouse-producerad reklam

Det blir allt vanligare med så kallade inhouseavdelningar hos svenska företag, det vill säga att man anställer personal som skapar marknadsföringsmaterial, trycksaker och reklam. Tidningen Dagens Media och Arkitektkopia drar nu igång tävlingen Inhouse – där endast internproducerad reklam får tävla.

I en undersökning som Sveriges Annonsörer genomförde bland sina medlemmar under våren 2010 framgick det att 57 procent av företagen arbetade med inhouseproduktion parallellt med reklambyråköp. 5 procent gjorde all produktion själva. Vart tredje företag tror att inhouseproduktionen kommer att öka.

– Vi har många direktkunder bland svenska företag och ser mycket bra reklam som tagits fram direkt av företagen, säger Matilda Evertsson som är marknadschef på Arkitektkopia.

Bästa Kampanj, Bästa Trycksak och Bästa Expo är några av de kategorier som belönas med guld och silver när årets bästa inhousereklam ska utses.

Dagens Media är också arrangör till tävlingen.

– Vi har en stor läsarkrets bland svenska marknadsförare och vänder oss i hög utsträckning direkt till företagen och därför vill vi gärna vara med och arrangera Inhouse, säger Fredrik Svedjetun som är Dagens Medias chefredaktör.

Tävlingens gala och prisutdelning kommer att äga rum den 15 februari på Berns i Stockholm

Annons

Så blir Sandryds nya lager

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu är vi igång igen

180 nyfikna och julklappssugna besökare kom till Birger Jarl för att medverka på en efterlängtad Höstmässa.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Därför är kläder av återvunnen PET en dålig idé

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ger även Linkedin upp – lämnar Kina

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Volvo släpper exklusiv och lyxig produktmedia

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Succé för Feel for Life – samlade in över 1 miljon

Största Feel for Life hittills samlade in över en miljon kronor till Barncancerfonden.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gildan positionerar sig som hållbara

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bygghandel lanserar sin egen kollektion av arbetskläder

arbetskläder workwear PPE
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arbetskläder viktig del av den nya konceptbutiken ”alla” snackar om

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stadium vill bli ett Amazon för sportmode

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]