Logga in

Arkitektkopia söker utesäljare

06 mars, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Arbetsuppgifter

Som utesäljare inom Arkitektkopia är din främsta uppgift att driva affärsprocessen för att bygga och utveckla långvariga, starka relationer med nya och befintliga kunder. En viktig del i arbetet är att förstå kundens verksamhet och behov och utifrån det föreslå och sälja in lösningar som är bra för båda parter. Du trivs med att komma in högt upp i värdekedjan och sälja värdebaserat. Tillsammans med kunden identifierar du nya affärsmöjligheter. Proaktivt och taktiskt utvecklar du kundrelationen med fokus på lönsamhet och tillväxt.

Du kommer i huvudsak att vara ute hos kund och du kommer att vara placerad i Göteborg eller Stockholm. I säljrollen ingår även att systematisk arbeta med leadsbearbetning. I tjänsten finns tydliga säljmål.

Din profil

Du har erfarenhet av försäljning och du drivs av att göra komplexa affärer där du gör behovsanalyser, förstår mekanismerna i att göra en bra affär och har förhandlingsvana. Att ge god service och skapa nöjda kunder är en självklarhet för dig. Vi värdesätter personliga egenskaper högt och för att trivas i rollen så är det viktigt att du är engagerad, lösningsorienterad och en lagspelare. Du har en positiv grundsyn och du brinner för att lyckas i ditt arbete.

Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från den grafiska branschen.

Vi erbjuder

Arkitektkopia erbjuder arbete i en spännande, utvecklande och föränderlig bransch där kunders förväntningar och behov ändras och skapar nya utmaningar och möjligheter. Vi erbjuder en positiv företagskultur där alla förutsättningar finns på plats för att lyckas i form av ett starkt varumärke, kompetenta kollegor och våra värderingar; pålitliga, påhittiga och personliga.

Körkort är ett krav och vi erbjuder möjlighet till tjänstebil. I tjänsten ingår resor och övernattning kan förekomma ibland.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Svanen skruvar åt miljökraven för trycksaker – här är förslagen till nya kriterier

Nordisk Miljömärkning som står bakom miljömärket Svanen har publicerat ett nytt förslag till kriterier för tryckerier och trycksaker. Större krav på kontrollerat papper och man vill också införa begränsningar för användandet av UV-färger både i offset och digitalt. Nya krav på att trycksaker ska kunna avfärgas finns också.

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver (mer…)

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)