Logga in

Arkitektkopia söker innesäljare

06 mars, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Arbetsuppgifter

Som innesäljare hos Arkitektkopia är din främsta uppgift att driva affärsprocessen för att bygga och utveckla långvariga, starka relationer med nya och befintliga kunder. Du jobbar främst med små- och medelstora kunder. Vid behov ingår du också som förstärkande resurs tillsammans med en utesäljare i ett kundteam.

Tillsammans med kunden identifierar du nya affärsmöjligheter. Proaktivt och taktiskt utvecklar du kundrelationen med fokus på lönsamhet och tillväxt.

I säljrollen ingår även att systematisk arbeta med leadsbearbetning. I tjänsten finns tydliga säljmål. Dina främsta arbetsverktyg är e-mail och telefon och det är en fördel om du har erfarenhet av cold calls.

Rollen är placerad i Göteborg eller Stockholm.

Din profil

Du har erfarenhet av försäljning och du drivs av att göra affärer där du gör behovsanalyser, förstår mekanismerna i att göra en bra affär och har förhandlingsvana. Att ge god service och skapa nöjda kunder är en självklarhet för dig. Vi värdesätter personliga egenskaper högt och för att trivas i rollen så är det viktigt att du är engagerad, lösningsorienterad och en lagspelare. Du har en positiv grundsyn och du brinner för att lyckas i ditt arbete.

Du trivs att ha många aktiviteter pågående parallellt, och är bra på att prioritera.

Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från den grafiska branschen.

Vi erbjuder

Arkitektkopia erbjuder arbete i en spännande, utvecklande och föränderlig bransch där kunders förväntningar och behov ändras och skapar nya utmaningar och möjligheter. Vi erbjuder en positiv företagskultur där alla förutsättningar finns på plats för att lyckas i form av ett starkt varumärke, kompetenta kollegor och våra värderingar; pålitliga, påhittiga och personliga.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.