Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

a_rets_inhouse_web

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
Annons

De plockar in svenskt tryckeri på sin e-handelsplattformen för förpackningar

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Aller Media lägger ner Frida

Cia Jansson Aller Media

Unga människor nås nu, enligt Aller Media, framgångsrikt via infuencers och man lägger ner tidningen Frida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kommun stänger tryckeri – ”utsätter andra aktörer på marknaden för osund konkurrens”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

PSI Skjuts upp till slutet av april

psi mässa profilprodukt

Produktmedia-mässan PSI får nya datum.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Etikettryckeri avvecklar på Västkusten – 32 personer uppsagda

Etikett tryckeri tryckpress

Produktionen flyttar till koncernens övriga anläggningar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt pack- och etikettbolag köper tyskt konsultbolag inom förpackning

De utvecklar förpackningar för textil- och modeföretag – förvärvar internationell konsult.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki värvar ny EVP från Tetra Pak

Finska förpackningsjätten Huhtamaki meddelar att man värvat Fredrik Davidsson till ny Executive Vice President, Digital and Process Performance.

Fredrik kommer närmast från en tjänst som Vice President Services, Europe & Central Asia på Tetra Pak.

– Jag är glad att välkomna Fredrik till Huhtamaki-teamet. Med Fredriks utnämning säkerställer vi att vi har toppresurser som arbetar på alla områden av vår digitala agenda, säger Charles Héaulmé, vd och koncernchef för Huhtamaki i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt partnerskap på flexomarknaden

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fortsatt tillväxt inom etikett – branschen diskuterade framtiden i Göteborg

Ett 20-tal medlemmar i Etikettgruppen träffades nyligen i Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Installerar 2.000 robotar för att automatisera tillverkning av förpackningar

1.000 produktions-celler ska placeras hos kunderna runt om i världen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons