Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

a_rets_inhouse_web

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
Annons

Merchandise-kungen gör det igen

Tesla Merchandise Elon Musk

Det finns bara en Elon Musk.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Amazon i siffror – så stort är företaget

Stor blir större, här är lite färska siffror som understryker Amazons… världsherravälde

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Torsten investerar i fashiontech-bolag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny grafisk storkoncern bildas i Norge

Får en omsättning på 690 miljoner norska kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Retail-branschen samlas i Stockholm – här är print & pack-aktörerna som är med

Nästa års stora mötesplats för retail-branschen och dess leverantörer blir i Kista. Här ser du alla 38 grafiska aktörer som ställer ut.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De plockar in svenskt tryckeri på sin e-handelsplattformen för förpackningar

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Aller Media lägger ner Frida

Cia Jansson Aller Media

Unga människor nås nu, enligt Aller Media, framgångsrikt via infuencers och man lägger ner tidningen Frida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kommun stänger tryckeri – ”utsätter andra aktörer på marknaden för osund konkurrens”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

PSI skjuts upp till slutet av april

psi mässa profilprodukt

Produktmedia-mässan PSI får nya datum.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Etikettryckeri avvecklar på Västkusten – 32 personer uppsagda

Etikett tryckeri tryckpress

Produktionen flyttar till koncernens övriga anläggningar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons