Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

a_rets_inhouse_web

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
Annons

Neh investerar i nytt evenemangsbolag och anställer vd till detsamma

Ämnen i artikeln: Neh

Neh fortsätter fördjupa sina satsningar på eventbranschen.

Ämnen i artikeln: Neh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Voky satsar på trycksaker – anställer fyra pers från ett tryckeri

”Kunderna ska inte behöva kontakta olika leverantörer för att få sina produkter.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ahlsell förvärv ännu en yrkesbutik i Norge

Ämnen i artikeln: Ahlsell
Ämnen i artikeln: Ahlsell
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De har köpt Norges första Coloreel

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Först papper, nu pennor – Halmstad kommun gör sig av med fysiska kommunikationskanaler

Ämnen i artikeln: Plast

”Vi ska göra vad vi kan för att stoppa BIC-pennan”.

Ämnen i artikeln: Plast
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lager 157 bygger ut lagret och går in i Danmark

Ämnen i artikeln: Lager 157
Ämnen i artikeln: Lager 157
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Epson släpper två nya textilprinters

Ämnen i artikeln: Epson
Ämnen i artikeln: Epson
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en matleverantör inleder samarbete med Vinga

Ämnen i artikeln: AdelanteVinga
Ämnen i artikeln: AdelanteVinga
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De tar upp kampen mot polyester

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De fortsätter driva BK Häckens sportbutik i tre år till

BK Häcken har fördjupat sitt samarbete med Stadium, som nu blir blir premiumpartner till klubben.

Samarbetet sträcker sig tre år framåt och Stadium kommer fortsätta som officiell sportbutik och branschexklusiv partner till klubben, där Stadium levererar allt material från matchställ till träningskläder och övriga produkter till klubbens ungdomslag, enligt ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons