Logga in

Arifiqs snabba offertsystem integreras med HPs Print OS

20 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Arifiq, med bas i Östersund, har haft stort fokus på USA senaste åren. Nu har man byggt en integration med HPs Print OS och satsar på en affärmodell utan fast avgift.

Arifiq har integrerat sin mjukvara med HP Print OS så att tryckerier får ett automatiserat flöde för alla jobb – även de med kundunika format – från beställning i webbutiken hela vägen till det att jobbet trycks i pressen.

Allt från prissättning, utskjutning, samtryck av flera jobb, arbetsorder och filkontroll finns inbyggt i flödet. Alla delar med fokus på det mest kostnadseffektiva sättet att producera jobbet.

Affärsmodellen bygger på att användare betalar 0,5 euro per prisuppgift och 1 euro per order.

– Många tryckerier kämpar med att snabbt få in ”spotjobb” i produktion och Arifiqs teknologi löser detta. Med den nya integrationen kan jobben automatiskt skickas in till produktion på bara några minuter, vilket sparar tid och pengar och minskar fel, säger Gershon Alon, HP PrintOS Business Manager.

Man betonar att inga fördefinierade mallar behövs utan systemet anpassar sig hela tiden till det format kunden väljer själv.

Första tryckeriet att använda integrationen är Hudson Printing som sedan tidigare använder Arifiqs beräkningsverktyg.

I en serie filmer beskriver man hur det fungerar – den nedan visar hur flödet fungerar från order till produktion.

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.

Årets effektivaste kampanjer utsedda – här är alla vinnarna

Nyligen korades årets effektivaste kommunikationsinsatser när tävlingen 100-wattaren avgjordes. Mest prisade annonsören blev Klarna medan byrån med mest vinster blev Åkestam Holst Noa.

(mer…)

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. (mer…)

Lanserar fiberbaserad RFID-tagg – för smarta lösningar inom logistik och kommunikation

Stora Enso har lanserat en helt ny rfid-tagg baserad på fibrer. Tekniken möjliggör pappersbaserade och återvinningsbara rfid-taggar för digital autentisering av förpackningar och andra fysiska produkter.

Återvinningsbarhet av förpackningar växer i betydelse – påverkar köpbeslut i allt högre grad

Europeiska konsumenter vill se mer och bättre återvinningsbarhet hos förpackningar