Gå till innehållet

Årets marknadschef: Lina Söderqvist på Björn Borg

Puls

Aretsmarknadschef

Sveriges Marknadsförbund har utsett Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, till Årets Marknadschef 2014.

Lina Söderqvist, som arbetat på Björn Borg sedan 2011, fick utmärkelsen under Tendensdagen 23 oktober. Juryn som utser vinnaren tittar på personens affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.

Juryns motivering:
”Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort.”

Övriga finalister till årets marknadschef 2014 var Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn, Carina Herly, Taxi Stockholm, Jonas Eklöf, Samsung Electronics och Agneta Filén, Umeå Energi

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll