Årets marknadschef: Lina Söderqvist på Björn Borg
Sveriges Marknadsförbund har utsett Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, till Årets Marknadschef 2014.
Lina Söderqvist, som arbetat på Björn Borg sedan 2011, fick utmärkelsen under Tendensdagen 23 oktober. Juryn som utser vinnaren tittar på personens affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.
Juryns motivering:
”Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort.”
Övriga finalister till årets marknadschef 2014 var Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn, Carina Herly, Taxi Stockholm, Jonas Eklöf, Samsung Electronics och Agneta Filén, Umeå Energi
Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.
OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt
För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.
Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.
Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.
På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.
Namn och första stora event klart för Torstens idrottshall
Craft Arena blir namnet på Torsten Janssons nya idrottsanläggning i Kosta Boda.
Det står också klart att det första stora evenemanget som kommer hållas där är bordtennis-EM för 13-åringar – ”European Under 13 Championships”.
Läs också: Torsten Jansson storsäljer i NWG
Arenan väntas stå klar i november 2024 och ska bli en en samlingsplats för flera olika sporter, inte minst pingis där man redan har ett damlag som spelar i Superettan och ett herrlag som är en kvalmatch ifrån detsamma.
– Vi är otroligt stolta över att det europeiska bordtennisförbundet, ETTU, har tilldelat bordtennis-EM för 13-åringar till Kosta och vår nya Craft Arena. Vår förhoppning är att detta kommer stärka och utveckla bordtennisintresset i hela regionen och innebära ett riktigt mervärde till den stora satsning vi gör på idrott i allmänhet och bordtennis i synnerhet, säger Torsten Jansson, vd för New Wave Group som Craft Scandinavia är ett dotterbolag till, i ett pressmeddelande.
Ahlsell fortsätter förvärva i Norge
Ahsell har köpt ännu en norsk aktör som bland annat säljer PSU.