Året 2020 för kedjan New Wave Profile

NWP 11

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Promotion eller Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

print
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om både tryckeri- och produktmediabranschen.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Smurfit Kappa storinvesterar i Tyskland

redaktionen@branschkoll.se

Ingli tog några rejäla kliv framåt i hållbarhetsarbetet

penna profilreklam

Pennleverantören Ingli har nu släppt sin hållbarhetsrapport för 2020 och rapporten visar att man under de senaste åren gjort flera lyckade initiativ och åtgärder för att minska sin miljöpåverkan.

Majoriteten av de pennor man handlar med är fortsatt från ny plast, strax över 20 ton. Näst största kategorin är trä och PLA, på strax över 10 ton. Pennor från återvunnen plast utgör nu 3,9 ton årligen.

50 procent av alla pennor man sålde var så kallade ”ECO-pennor”.

Ingli har också lyckats reducera mängden kemikalier som används i produktionen, siffran har nästan halverats de senaste sex åren.

Antal liter kemikalier som används i produktionen av Inglis pennor. Bild: Inglis hållbarhetsrapport 2020.

Solceller på taket

Under 2020 har man också täckt taket av sina lokaler med solceller som genererade 17.106 kWh under 2020. Elen används till uppvärmning, och drift av fastigheten och tryckmaskiner.

Mer om Inglis hållbarhetsarbete kan du läsa i deras rapport som du hittar här.

redaktionen@branschkoll.se

Produktmedia klarade blodbadet med hedern i behåll

Produktmedia klarade det svåra året 2020 något bättre än genomsnittet.

redaktionen@branschkoll.se

Liketoppen: Nostalgi och kvalitet – pennan som blev ihågkommen

penna
redaktionen@branschkoll.se