Apple köper tjänst för digitala magasin

Apple har köpt upp en digital magasintjänst som har samma upplägg som Netflix, Spotify och svenska tidningstjänsten Reedly, du betalar helt enkelt en månadsavgift för att få tillgång till en mängd titlar.

Magasintjänsten som Apple köpt upp heter Texture och ett medlemskap där kostar cirka 90 kronor i månaden. För den pengen så får du tillgång till cirka 200 tidningar och magasin. Före köpet samägdes Texture av tidningsförlagen Condé Nast, Hearst, Meredith, Rogers Media and KKR.

Några nämnvärda titlar som ingår i ett abonnemang är: Forbes, Vanity Fair, Vogue och The New Yorker.

Hur mycket Apple fick betala och deras långsiktiga plan med köpet är i dagsläget okänt. Men det spekuleras om att Apple på nytt kommer försöka blåsa liv i sitt ”Newsstand” som lades ner då det aldrig blev särskilt populärt, och skapade bråk mellan Apple och publicister, skriver bland annat Venturebeat.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se