Logga in

Apoteksgruppen söker CRM-ansvarig (vik)

20 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Har du ett affärsmässigt tänk som vet vad som krävs för göra intryck på kunder? Är du engagerad och vill arbeta i en roll där du kan påverka i en förändrings- och tillväxtresa? Då kan du vara rätt för Apoteksgruppen.

Arbetsbeskrivning Som CRM-ansvarig kommer du att få kliva på en spännande och företagsgenomgripande förändrings- och tillväxtresa med möjlighet att påverka och sätta hur Apoteksgruppen ska jobba med kundlojalitet utifrån ett helhetsperspektiv. Du får ansvar för att både strategiskt och operativt driva utveckling, säkerställa resultat och samordna det löpande arbetet med Apoteksgruppens kundklubb. Fokus kommer att ligga på kundklubben, men du kommer också att få ta ett helhetsgrepp kring allt som rör “post-purchase marketing”, dvs arbeta övergripande med lojalitet och kommunikation kopplat till kundklubben.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande kommunikation till medlemmarna i enlighet med kundklubbsplan samt ständigt utveckla kommunikationen för att behålla våra medlemmar aktiva
• Utveckla det totala kundklubbserbjudandet i syfte att erbjuda marknadens mest attraktiva kundklubb och säkerställa en kostnadseffektiv process från ett centralt perspektiv
• Definiera och implementera rekryteringstrategi i löpande verksamhet
• Kravställa teknisk plattform och driva projekt i samarbete med externa leverantörer och internt i organisationen
• Kontinuerligt analysera kampanj- och kunddata samt köpbeteende i syfte att förtydliga och förbättra kommunikationen
• Ansvara för samarbete, projektledning och förhandling med externa leverantörer
• Ansvarig för samarbeten som berör kundklubben
• Ansvara för framlagd kostnadsbudget
• Ansvar för att uppsatta mål och KPI:er uppnås

Vem är du? Du har minst 5 års erfarenhet inom marknad/försäljning, gärna inom retail. Du har arbetat med kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM på en strategisk nivå. Du har goda kunskaper om tekniska plattformar. Du har en stark analytisk förmåga och marknadskännedom och arbetar datadrivet. Vi tror att du har en god förståelse för de kommersiella aspekterna av verksamheten och passion för att bygga och vidare utveckla. Du är nyfiken, driven och brinner för innovation och digital kommunikation. Du är analytisk lagd med hög förmåga till strategiskt tänkande och i ditt arbete är du strukturerad med god förmåga att organisera och skapa ordning. Du trivs med att ta ett stort eget ansvar. Rätt person för rollen är en god kommunikatör och uttrycker sig tydligt i tal och skrift.

Om tjänsten Detta är en heltidstjänst med placering på Apoteksgruppens huvudkonto vid Skanstull, Södermalm. Uppdraget sträcker sig i första hand fram till årsskiftet och du kommer du vara anställd hos oss på Hammer & Hanborg. Det finns goda möjligheter till att bli anställd av Apoteksgruppen efter uppdragets slut. Starten är så snart som möjligt.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.