Stockholm

ApoEx söker Grafisk formgivare/kommunikatör

Har du erfarenhet av att skapa kreativt innehåll i digitala kanaler, samt är en fena på Photoshop, InDesign och Illustrator med ett brinnande intresse för 3D? Vi söker nu en ny medarbetare för ett vikariat på cirka 1 år och letar efter dig som vill ta dig an en bred roll inom grafisk och visuell kommunikation!

Om tjänsten

ApoEx erbjuder försörjning av läkemedel, förbrukningsvaror och angränsande tjänster till både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Bolaget har ett öppet klimat och högt i tak. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen.

Som grafisk formgivare/kommunikatör kommer du att tillhöra avdelningen för Privat Vård som ansvarar för ApoEx försäljning till privata vårdgivare inom veterinär-, tand-, estetik- och sjukvård. Avdelningen består av 16 medarbetare och du kommer tillhöra Growth-teamet som i dagsläget består av 6 medarbetare.

Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år med start i januari, och med eventuell chans till förlängning.

Du erbjuds:

  • En kreativ inhouse-roll där du får arbeta brett med allt från idéskapande till design i främst digitala, men ibland även analoga kanaler
  • ApoEx befinner sig i ett spännande skede där den visuella kommunikationen är i förändring
  • En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang, driv och egna initiativ värderas högt

Arbetsuppgifter

Som grafisk formgivare/kommunikatör kommer du arbeta i en bred och varierande roll och skapa kreativ design och content utefter ApoEx grafiska riktlinjer. ApoEx skapar all design inhouse och du kommer få vara med i hela processen från idé till design och produktion. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna i Growth-teamet samt andra avdelningar inom organisationen och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Design, koncept och produktion av digitala annonser och banners
  • Utformning och CSS av e-postutskick i systemet Upsales
  • Design av landningssidor på webben och infografik
  • Redesign och UI/UX för våra plattformar
  • Redigering och 3D-generering av kampanjbilder
  • Design och koncept för mässmaterial (monter, trycksaker, giveaways med mera)
  • Fotografering
  • Stötta organisationen genom att uppdatera och skapa relevanta dokument, beställa visitkort, kuvert och namnskyltar samt ansvara för designen av powerpoint-/slidespresentationer, white papers, informationsmaterial etc.

Vi söker dig som

  • Har minst 1-2 års erfarenhet av digital produktion
  • Har goda kunskaper främst i Adobe Photoshop, Illustrator och InDesign, men även i Figma, Dimension, Blender eller andra relevanta 2D och 3D-verktyg
  • Har grundläggande kunskaper i HTML, CSS, UX och WordPress
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
  • Har en naturlig känsla för färg och form

Det är meriterande om du: * Har eftergymnasial utbildning inom grafisk eller digital produktion, formgivning, kommunikation, design eller annat relevant område * Har kunskaper inom animering, fotografering och videoredigering * Har erfarenhet av CRM-system, gärna Upsales

Som person är du: * Strukturerad med en förmåga att arbeta med flera parallella projekt * Flexibel och trivs i en snabbfotad verksamhet * Har en förståelse för färg och form samt säljperspektivet och användarvänligheten i designskapandet * Har en god samarbetsförmåga och är prestigelös

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och känsla för färg och form. Bifoga därför ditt CV och portfolio i din ansökan.

Övrig information

  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

IDÉs ”kronprins” Kjetil Amundsen talar på Print Next

Han leder sedan en tid tillbaka Nordens största profilaktör IDÉ House of Brands – nu delar han med sig av sina tankar om framtiden för fysisk kommunikation.

Kjetil Amundsen blev nyligen vice koncernchef på ett av Nordens största profil- och reklamföretag – Idé House of Brands med en omsättning en bra bit norr om 500 miljoner. Innan detta hade han samma roll på Norges största grafiska koncern 07 Media.

Nu kommer han till Print Next den 24 november i Stockholm och delar med sig av sina erfarenheter och idéer kring framtiden för både profil- och tryckbranschen och hur dessa kan jobba mer tillsammans.

Ett femtontal personer talare att dela med sig av sina erfarenheter och sin kunskap på de två scenerna och det är också stort fokus på nätverkande under dagens alla pauser.

Läs mer om Print Next och se alla talare på grafkom.io/printnext22

Print Next är en nätverksdag för alla som jobbar med visuell och fysisk kommunikation. Det arrangeras av nätverket Grafkom i samarbete med Grafiska Företagen.

Helloprint lanserar i Sverige

Under dagen kommer en av många talare från Helloprint som kommer att berätta om att man nyligen lanserat sina tjänster i Sverige och hur man ser på framtiden inom print-branschen. Man säljer en lång rad olika produkter inom tryck och profil baserat på ett nätverk av grafiska producenter.

ERBJUDANDE: Branschkoll är medarrangör till Print Next och ger alla som är betalande prenumeranter på Branschkoll möjlighet att gå på Print Next för medlemspris – ange Branschkoll i anmälan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Craft och svenska handbollslandslaget släpper ny matchtröja

tröja Craft Sverige

Det är andra generationens matchtröja genom samarbetet mellan Craft och handbollslandslaget som pågått sedan 2019.

– Vi har gjort om hela konstruktionen men använt samma typ av material som tidigare med hög slitstyrka och elasticitet, i syfte att optimera rörelsefrihet och prestationsförmåga. Vi har även lyft in mer gult i plagget samt flera svenska element, som till exempel en karta över Sverige i nacken. Förhoppningen är att den nya tröjan ska hjälpa Sverige till framgång i vinterns EM för damer och herrarnas VM på hemmaplan, berättar Christoffer Rehn, Product Manager på Craft i ett pressmeddelande.

Den nya tröjan kommer i slutet av oktober och replika-varianter kommer säljas i handbollslandslagets webbshopp.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formac börjar redovisa koldioxid-utsläppen för sina profilprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklammarknaden väntas överstiga 50 miljarder kronor för första gången

Men den svagare konjunkturen påverkar annonsmarknaden negativt 2023.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons