Äntligen – den påfyllningsbara tandkrämstuben är här
1,5 miljard tandkrämstuber slutar som sopor istället för att återvinnas, mycket på grund av att de är så svåra att sortera rätt och hantera i återvinningsströmmen, enligt företaget Happier Beauty som nu kommer med en påfyllningsbar tandkrämstub.
Tuben består av en behållare gjord av aluminium och en topp av återvunnen plast. Den påfyllningskapsel som man prenumererar på är gjord av komposterbar bioplast.
”Det är tydligt att återvinning inte kommer att rädda oss från klimatkrisen, så Happier Beauty ville ta det ett steg längre genom att skapa en verkligt cirkulär påfyllningsbar och återanvändbar lösning.
Grundaren av Happier Beauty, Faye Wilson
Produkten kommer att börja säljas i Storbritannien under våren 2022.
Över hundra miljoner saknas i Brandfactorys konkursbo
Stora skatteskulder och 150 underleverantörer drabbade.
Han bygger framtidens skyltbutik
Alla möjliga mindre designade standardskyltar, och unika 3d-printade skyltar, produceras i eget hus och säljs via e-handel.
De får uppdraget att leverera skyltar till Svenska Spels alla ombud
Om upphandlingsvinsten: ”Ännu en bekräftelse på att vår affärsmodell är såväl unik som attraktiv.”
Tappade största kunden – nu går det lilla bokbinderiet i konkurs
”Svårt att få in nya kunder som kan täcka omsättnings- och resultattapp, enligt företaget.
Europeisk aktör köper in sig i anrikt pappersbruk
Den italienska tillverkaren av specialpapper stärker sin position genom förvärv av anrikt pappersföretag.
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.