Antalisbutiken växlar upp och blir Tryckmediacenter

Karin Sömnes, Sarah Nilsson och xxx är tillsammans med Hans Jonasson som står med en kund i bakgrunden teamet på Antalis nya Tryckmediacenter.
Karin Sömnes, Sarah Nilsson och xxx är tillsammans med Hans Jonasson som står med en kund i bakgrunden teamet på Antalis nya Tryckmediacenter.

Karin Sömnes, Sarah Nilsson och EvaLi Seth är tillsammans med Hans Jonasson som står med en kund i bakgrunden teamet på Antalis nya Tryckmediacenter.

Karin Sömnes, Sarah Nilsson och xxx är tillsammans med Hans Jonasson som står med en kund i bakgrunden teamet på Antalis nya Tryckmediacenter.

Antalisbutiken i centrala Stockholm byter namn till Antalis Tryckmediacenter och verksamheten breddas med det nya och växande utbudet av material för storformat och förpackningar. Rådgivningsverksamheten utvecklas också och det nya Tryckmediacenter ska bli ett kunskapsnav för alla som jobbar med tryckt kommunikation.

Processen är startad och senare i år kommer förändringen att märkas både visuellt i lokalen och i de tjänster man levererar.

Annons

– Våra kunder kommer att få ännu större nytta av oss när vi nu kommer att visa upp alla områden inom tryckt media – papper, material för storformat och förpackningar tillsammans med rådgivning och dummytillverkning, berättar Hans Jonasson som är teamledare för rådgivarna.

Verksamheten kommer också att få ett större ansvar för support till säljarna.

– Vi ska jobba tätare tillsammans med våra säljare och ha mer kontakt direkt med till exempel projektledare på tryckerierna, säger Hans.

Tryckmediacenter ska ännu mer vara navet i Antalis marknadsföring vad gäller information och rådgivning.

– Vi vill såklart också att kunderna hittar till oss i ännu större utsträckning och det tror jag vi uppnår när vi breddar utbudet, säger Hans.

Byråer och formgivare är naturligtvis även fortsättningsvis en grupp man kommer att prata med och inspirera.

Utökar med förpackningsdummys och storformat

Rådgivningen och inspirationsverksamheten utgår från Tryckmediacenter där även dummytillverkningen finns sedan tidigare. Verksamheten kommer att utvidgas till att också inkludera förpackningskonstruktion och framtagning av enstaka förpackningar på samma sätt som man idag gör dummys för trycksaker.

– Sedan ett halvår tillbaka har vi en ny person som kommer från förpacknignsbranschen och som har kunskapen att hjälpa till med förpackningskonstruktion och dummys inom området, berättar Hans.

Storformat är också ett snabbt växande produktområde och det ska man visa upp på ett bättre sätt fram över.

– Alla fyra i butiken kan jobba på alla positioner – från dummytillverkning till rådgivning – det gör oss trygga i vår kompetens och leverans, avslutar Hans.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons