Köpenhamn eller Stockholm

Antalis söker kreativ digital projektledare

Vi skapar omnichannel kampanjer, vi optimerar vår online närvaro och vi ser gärna att du har en vass copy som kan fånga våra målgruppers intresse med ett skarpt och attraktivt innehåll.
Som vår nya Marketing Project Manager består dina arbetsdagar av att planera och genomföra marknadsaktiviteter för både den svenska och den skandinaviska marknaden inom förpackning/visuell kommunikation industrin.

Kreativ projektledare

Din uppgift blir att skapa, projektleda och genomföra effektiva marknadskampanjer på alla möjliga (och omöjliga) touchpoints, både med hjälp av de nyaste digitala verktygen som marketing automation och direkt via Sociala Medier.
Du kommer att bli involverad i kreativa och innovativa delar av digitala kampanjer som ska stärka och effektivisera Antalis närvaro online på alla plattformer, särskilt LinkedIn och Facebook.

Det är därför viktigt att du är vass på att skriva texter och är kreativ när det kommer till att skapa content, då marknadsföringen tas fram till olika målgrupper i samarbete med vår sälj organisation.
Du kommer även att få arbeta med att utveckla videor/kundcase, planera och koordinera lead- genereringskampanjer och webinar.

Teamplayer med en digital verktygslåda

Du brinner för digital marknadsföring som du har några års erfarenhet av. Vi ser framför oss att du har en relevant utbildning inom marknadsföring, och att du självklart har kunskap om content till landningssidor och SEO-optimering av dessa.

Det är en stor fördel om du har kunskap inom marketing automationprogram – och ännu bättre om du specifikt tidigare har arbetat i Eloqua. Det är även ett stort plus om du kan arbeta i Adobe Creative Suit (Photoshop och InDesign), men det är inget krav.

Ditt modersmål är svenska och du behärskar det svenska språket. Du är också duktig på engelska då det är vårt koncernspråk vilket även är utgångspunkten för stora delar av vårt master content. Det är en fördel om du har god förståelse av de andra skandinaviska språken.

Vi erbjuder:
Den skandinaviska marknadsavdelningen är ett engagerat och professionellt team på åtta personer som arbetar nära tillsammans i en internationell miljö. Antalis är en prestigelös organisation där vi alla hjälper varandra samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans.

Du kommer att arbeta nära kollegor från andra avdelningar, och du kommer att ha en vardag med många olika arbetsuppgifter där du har möjlighet att vara en aktiv aktör i förhållande till både din professionella och personliga utveckling i ett växande internationellt företag.

Antalis är ett företag med stort fokus på utvecklingen av våra medarbetare, vilket bl.a. sker genom vår Performance & Development Review samt individuella utbildningar och utbildningsplaner. Vi är en informell organisation med utrymme för att ge den enskilda medarbetaren möjlighet att utveckla sin fulla potential.

Din placering är antingen i Köpenhamn (Valby) eller Stockholm (Jordbro), det finns även möjlighet att delvis jobba hemifrån. Tjänsten innebär ett fåtal resdagar per år.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons