Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Ask_Antalis

Ask_Antalis

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event.

– Att en person som Micael Bindefeld tror på kraften i fysiska inbjudningar visar att det tryckta mediet står starkt, säger Antalis marknadschef Mickaël Gohier till Branschkoll.

Det blir något som består och stärker det unika konceptet i varje event.

– De fysiska inbjudningskortens attraktionskraft på hallmattan är idag starkare än någonsin och får fortfarande gäster att känna sig både utvalda och värdefulla, enligt Micael Bindefeld.

Material med känsla

Micael Bindefeld har under lång tid utmanat och utvecklat sättet att se på inbjudningar. Papper, kartong, glas, metall, returplast, fjäderboor och badrumsmattor har genom konceptuella och snillrika lösningar fått mottagarna att hänföras av de åtråvärda korten.

Annons

sdf

sdf

Utställning i Stockholm

Antalis Bindefeld montrar

Nästan 50 av Micael Bindefelds ”inbjudningskort”, som normalt ligger i ett arkiv, visas upp på den unika utställningen i Stockholm.

Tillsammans har Antalis och Micael Bindefeld skapat utställningen ”Invitationer, Just ask Bindefeld”, där ett femtiotal utvalda inbjudningar ställs ut. Genom utställningen vill Antalis lyfta kärleken till papper genom att visa det fysiska inbjudningskortets funktion och träffsäkerhet i en allt mer digitaliserad värld.

– I vår strävan efter att alltid kunna ge våra kunder ett både inspirerande och relevant svar på alla frågor, är det oerhört kul att ha Micael Bindefeld på plats för att visa hur han under 30 år har lyckats överträffa sig själv i både kreativitet och genomförande. Jag menar, vem vet bättre än Micael hur man med en inbjudan får folk att både hänföras och osa, säger Lars Löfgren, vd för Antalis i en kommentar.

Utställningen pågår mellan den 4 maj till den 24 maj 2017 i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan 23 i Stockholm.

Antalis Bindefeld inbjudningskort

Inkish på invigningen

Inkish.tv var på invigningen och frågade Bindefeld, grafiska formgivare om vad de tycker om papper och fysisk kommunikation. Se filmen nedan eller på inkish.tv.




Annons

Print.com köper stort onlinetryckeri

WouterH Simian
Ämnen i artikeln: Print.com

Print.com, som nyligen började sitt intåg på den nordiska marknaden, har förvärvat Simian och närmar sig miljardomsättning.

Ämnen i artikeln: Print.com
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namnbyte för logistikbolag

Nyligen flyttade man in i nya större lokaler – nu byter man namn på verksamheten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt foodtech-bolag tar in kapital för att lansera smart livsmedelsetikett

Innocentia
Ämnen i artikeln: Etikett

Har jobbat i tio år med tekniken som nu ska gå från forskning till kommersialisering.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

UPM ökade vinsten

Ämnen i artikeln: UPM
Ämnen i artikeln: UPM
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här installerades en robotlösning i den svenska kartongfabriken

robot pack
Ämnen i artikeln: Robot

Ger effektivare produktion och bättre arbetsmiljö.

Ämnen i artikeln: Robot
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tingstad Group köper grossist

Ämnen i artikeln: Tingstad
Ämnen i artikeln: Tingstad
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA ökade omsättningen under 2024

Ämnen i artikeln: SCA

Så här har marknaden utvecklats.

Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso överträffar klimatmål med 53 procents utsläppsminskning

Ämnen i artikeln: Stora Enso

Stora Enso har minskat sina Scope 1 och 2-utsläpp med 53 procent jämfört med 2019 års nivåer, vilket överträffar målet på 50 procent till 2030. Minskningen säger man beror på energieffektiviseringar, bränslebyten och anläggningsnedläggningar, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Zeta lanserar hjärtformad pasta i plastfri förpackning

Zeta Pastamore 400g 1800

Zeta introducerar Pastamore, en hjärtformad pasta i en helt plastfri kartongförpackning. Enligt företaget minskar detta plastanvändningen med 8,7 ton per år och underlättar källsortering.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso ökade resultatet – men nettoskulden långt över målet

Stora Enso flagga
Ämnen i artikeln: Stora Enso

Planerar att sälja skog för 70 miljarder för att stärka balansräkningen.

Ämnen i artikeln: Stora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons