Antalis frågar Bindefeld om kraften i fysisk kommunikation

Antalis visar i ett unikt samarbete med eventmakaren Micael Bindefeld upp mer än 30 års innovation inom fysisk kommunikation i form av inbjudningar till event.
– Att en person som Micael Bindefeld tror på kraften i fysiska inbjudningar visar att det tryckta mediet står starkt, säger Antalis marknadschef Mickaël Gohier till Branschkoll.
Det blir något som består och stärker det unika konceptet i varje event.
– De fysiska inbjudningskortens attraktionskraft på hallmattan är idag starkare än någonsin och får fortfarande gäster att känna sig både utvalda och värdefulla, enligt Micael Bindefeld.
Material med känsla
Micael Bindefeld har under lång tid utmanat och utvecklat sättet att se på inbjudningar. Papper, kartong, glas, metall, returplast, fjäderboor och badrumsmattor har genom konceptuella och snillrika lösningar fått mottagarna att hänföras av de åtråvärda korten.
Utställning i Stockholm
Tillsammans har Antalis och Micael Bindefeld skapat utställningen ”Invitationer, Just ask Bindefeld”, där ett femtiotal utvalda inbjudningar ställs ut. Genom utställningen vill Antalis lyfta kärleken till papper genom att visa det fysiska inbjudningskortets funktion och träffsäkerhet i en allt mer digitaliserad värld.
– I vår strävan efter att alltid kunna ge våra kunder ett både inspirerande och relevant svar på alla frågor, är det oerhört kul att ha Micael Bindefeld på plats för att visa hur han under 30 år har lyckats överträffa sig själv i både kreativitet och genomförande. Jag menar, vem vet bättre än Micael hur man med en inbjudan får folk att både hänföras och osa, säger Lars Löfgren, vd för Antalis i en kommentar.
Utställningen pågår mellan den 4 maj till den 24 maj 2017 i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan 23 i Stockholm.
Inkish på invigningen
Inkish.tv var på invigningen och frågade Bindefeld, grafiska formgivare om vad de tycker om papper och fysisk kommunikation. Se filmen nedan eller på inkish.tv.