
Ägarna Fredrik Karlsson och Ulf Dunér framför den nya fastigheten som ska husera de tre företagen från och med 1 januari.
De tre Karlskrona-baserade företagen Skylt & Dekor, Tryckcentrum och RC Reklam, som snart ska slå sig samman under ett varumärke och under ett tak, har anställt ny produktionschef.
De tre bolagen ägs och drivs av Fredrik Karlsson och Ulf Dunér och man håller just nu på att bygga en ny lokal där samtliga bolag ska husera och flytten är beräknad till januari nästa år.
LÄS OCKSÅ: Tryckeri inleder offensiv satsning på produktmedia genom nyförvärvat bolag
I den nya lokalen kommer det finnas en ny butik, en komplett bilhall med alla faciliteter och säkerhetsanordningar, en sammanhållen produktionsanläggning och administrativa lokaler.
– Det här är en verklig satsning för framtiden. Vi ser en fantastisk utvecklingspotential med kompetenta medarbetare och skapar nu också bättre yttre förutsättningar, säger Ulf Dunér som är vd och delägare.
Har den grafiska branschen i blodet

Thomas Andersson kliver in i rollen som produktionschef i december.
Och mitt i byggkaoset passar man alltså på att anställda en ny produktionschef, nämligen Thomas Andersson, som kommer från förlaget Albinsson & Sjöberg där han jobbat i 33 år.
Thomas Andersson sägs ha den grafiska branschen i blodet, hans pappa var maskinsättare och typograf på BLT under 35 år. Och Tomas har gedigen erfarenhet från fyrfärgsmontering, repro, storformatsproduktion samt från rollen som produktionschef.
– Självklart hoppas jag kunna överföra erfarenhet av drygt 30 år på en kreativ arbetsplats till mitt nya jobb som samordnare och utvecklare av produktionen på Tryckcentrum, Skylt & Dekor och RC Reklam.
Pandemin slog ner som en bomb, men nu rullar hjulen igen
Karlskrona-företagen har inte varit skonade från Corona, men nu är man åter igång och kör på full kapacitet.
– Pandemin slog ned som en bomb också för oss. Nu, i slutet av augusti, kan vi konstatera att produktionen åter är igång med full kapacitet, säger Ulf Dunér.
Det här märks inte minst på RC Reklam, som är den del av verksamheten med fokus på produktmedia och arbetskläder, där det sägs vara högt tryck under hösten.
– Trenden är tydlig. Hjulen har åter börjat rulla. Kunderna har allt fler uppdrag och det märks direkt. Efterfrågan på våra produkter ökar i rask takt. Det känns bra efter den starka reaktionen i samband med pandemin, säger Jean Holgersson, på RC Reklam.
Ännu inget gemensamt marknadsnamn
Hur, var och när man kommer slå ihop de tre företag under ett och samma varumärke vill man ännu inte svara på, en kvalificerad gissning är att det sker i samband med att man flyttar in i den nya fastigheten om drygt 5 månader. Men vi får väl se, Branschkoll följer utveckligen.