Annonsördagen 13: Företagskultur – ärlig kommunikation eller corporate bullshit?
För tolfte året i rad anordnas Stora Annonsördagen av Sveriges Annonsörer och årets tema är nu bestämt. Det handlar om företagskultur och hur detta påverkar kommunikationen för ditt företag.
Stora Annonsördagen är intresseorganisationen Sveriges Annonsörers årliga temadag arrangeras den 18 april på Grand Hôtel i Stockholm. Under en heldag utlovar man spännande gäster och intressanta diskussioner om reklam och marknadskommunikation.
Att årets tema är företagskultur beror på ett ökat intresse för ämnet, enligt Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer.
– Vi är alltid nyfikna på hur landets ledande chefer, politiker och företagsledare ser på marknadsföring och reklam, i synnerhet vilket värde de anser att marknadskommunikationen har för företagets kommersiella framgångar, säger Jannice Borekull i ett pressmeddelande.
Huvudfrågeställningar som kommer att tas upp på Stora Annonsördagen
- Hur mycket påverkar ledningen och anställda företagskulturen? Sitter företagskulturen i väggarna eller kommer den ”uppifrån”?
- Hur exporterar man företagskultur? Hur hanterar man företagskulturen i typiskt svenska företag som köpts upp av ett stort konglomerat? Hur mycket tappar man på vägen?
- Hur mycket påverkas CSR-initiativ och löften om att ”förändra och förbättra” företagskulturen? Är det bara ett PR-trick i hopp om goodwill, eller krävs det ett genuint och långsiktigt internt engagemang?
- Hur mycket påverkas och utvecklas företagskulturen av sociala medier? Innebär möjligheten till öppenhet och transparens via sociala medier också en mer öppen företagskultur? Eller är det precis tvärtom?
Biljetterna till Stora Annonsördagen 2013 släpps den 1 februari på Sveriges Annonsörers webbplats: www.annons.se/stora-annonsordagen