Omvärldsbevakning Print, Pack & Promotion
Logga in
Ditt konto
Inloggad som Ditt konto
Flytten från analogt till digitalt fortsätter. Totalt förmedlades drygt 1,5 miljarder kronor under månaden.
Digitala kanaler fortsatte växa i augusti, en månad som gick upp mot föregående årets OS-månad.
Digitala medieinvesteringar gick bäst under juni och juli. Tyngst var det för tidskrifter som backade 20 procent.
Svagaste inledningen på året sedan 2021 för medieinvesteringar: ”förflyttning mellan mediekanaler fortsätter med full kraft”.
Alla utom en mediekategori backade under april månad.
Det blev rekordtillväxt för flera mediekategorier under mars månad.
Trots blygsam ökning av medieköpen i februari blev det en rekordnotering för uto…
Direktreklam, dagspress och framför allt radio visade positiv tillväxt under jan…
Starkt avslut på året – medieinvesteringarna för året som gick är på rekordnivå.
Medieköpen backade totalt sett i november månad, men utomhusreklam gjorde en top…
Medieinvesteringarna föll kraftigt i oktober. Men det finns en delförklaring til…
Orderingången är hög på flera mediekategorier, men en extra faktureringsvecka i …
Näst högsta sommarnoteringen någonsin och ett trendbrott för i år: ”Det bekräfta…
De samlade medieinvesteringarna backade med 7,3 procent i februari jämfört med s…
Hösten har inletts svalt för medieinvesteringarna – men nedgången i september är…
Medieinvesteringarna i Sverige, som förmedlas av Sveriges Mediebyråer, visade en…
Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade m…
Medieinvesteringarna i Sverige minskade med 2,1 procent i mars jämfört med samma…
Sveriges Mediebyråers investeringar 2022 har presenterats. All time high för uto…
Utomhusreklam ökar mest just nu.
Sveriges mediebyråer ökade sina investeringar med 10 procent under november och …