Amfori i samarbete med Myclimate – ska göra det enklare för medlemmarna att kompensera och bidra till miljöförbättringar
Amfori berättade i dagarna att man ingått ett samarbete med den schweiziska non-profit organisationen myclimate.
Myclimate specialiserar sig på CO2-kompensering genom olika projekt och från olika utsläppskällor. Bland projekten återfinns bevarande av regnskog, installation av grön energi i utvecklingsländer och återvinning av råvaror. Du hittar de över 100 olika program Myclimate instiftat här.
Nu ska de bägge aktörerna alltså samarbeta framöver för att tackla klimatproblemen.
Samarbetet inkluderar en mängd olika delade mål för att introducera resurseffektivitet och och klimatskydd till Amforis medlemmar och deras verksamheter, skriver man i ett pressmeddelande.
Över hundra miljoner saknas i Brandfactorys konkursbo
Stora skatteskulder och 150 underleverantörer drabbade.
Han bygger framtidens skyltbutik
Alla möjliga mindre designade standardskyltar, och unika 3d-printade skyltar, produceras i eget hus och säljs via e-handel.
De får uppdraget att leverera skyltar till Svenska Spels alla ombud
Om upphandlingsvinsten: ”Ännu en bekräftelse på att vår affärsmodell är såväl unik som attraktiv.”
Tappade största kunden – nu går det lilla bokbinderiet i konkurs
”Svårt att få in nya kunder som kan täcka omsättnings- och resultattapp, enligt företaget.
Europeisk aktör köper in sig i anrikt pappersbruk
Den italienska tillverkaren av specialpapper stärker sin position genom förvärv av anrikt pappersföretag.
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.