Västerås

Aluscreen Produktion söker Grafisk Operatör

Aluscreen Produktion startades 1985 i Västerås. Fokuset var då att tillhandahålla Industriell Produktmärkning med både traditionella metoder så som Screentryckning men även börja använda ny teknik i form av Dataprint (digital infärgning i aluminium) samt Lasermärkning. Det visade sig snabbt vara ett bra strategival och företaget har fortsatt att växa i en stadig takt.

För cirka 10 år sedan gavs det en möjlighet att förvärva företaget Swedish Quality Labels (SQL) som sedan tidigare hade specialiserat sig på produktion av olika typer av digitalprintade etiketter. Genom detta förvärv breddades utbudet och kundbasen rejält. Idag är Aluscreen och SQL systerbolag som samarbetar genom att man bl.a. delar lokal, administration, inköp, m.m. på ett mycket kostnadseffektivt sätt.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Grafisk Operatör kommer du att producera ritningar i programmet CorelDraw. Ritningarna och informationen från programmet skickas sedan till fräsmaskinerna och digitalprintrarna.
Du kommer även vid behov att vara behjälplig på andra avdelningar såsom fräsning och screentryck.
Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag-fredag.
Du rapporterar till och kommer att ha en nära kontakt med företagsledningen.

Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt och sträcker sig 6 månader framåt. Du blir anställd som konsult hos oss på Clockwork och uthyrd på uppdrag till Aluscreen Production.

Din profil

Som person tror vi att du har ett brinnande intresse för teknik. Du behöver inte ha en eftergymnasial utbildning men vi ser gärna att du känner igen dig i något av följande:

  • Arbetat i något eller flera av programmen Autocad, CorelDraw och Indesign.
  • Arbetat med screentryck och fräsning.
  • Arbetat i ERP-systemet Monitor.

Utöver det ovannämnda kommer vi att fästa stor vikt vid din personlighet.
Beskrivs du som en prestigelös och noggrann person?
Vidare tror vi också att du är flexibel, lojal och stresstålig.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons