Göteborg

Alligo söker Produktchefsassistent inom kategori kläder

Om oss
Alligo (Tidigare Momentum Group) är börsnoterade på Nasdaq Stockholmsbörsen och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.

Alligo söker nu en Produktchefsassistent inom kategori kläder

Som Produktchefassistent hos Alligo är ditt huvudsakliga uppdrag att stödja produktcheferna inom kategori kläder. Arbetsuppgifterna berör bland annat att:

  • Stödja med att korrekt leverantörs- och artikelinformation finns i våra system
  • Stödja med att valda leverantörer uppfyller Alligos kvalité och hållbarhetsstandard
  • Stödja under hela artikelns livscykel
  • Tillsammans med produktcheferna och marknad se till att marknadsmaterial tas fram
  • Omvärldsbevakning när det gäller sortiment och priser
  • Driva egna projekt
  • Administrera prisfiler vid prisuppdateringar
  • Administrera butikssortimentsfiler
  • Administrera externa leverantörer
  • Stödja försäljningsorganisationen för att driva försäljning
  • Att bidra till att den övergripande strategin för produktområdet kläder uppnås

Vi erbjuder dig:

Möjlighet att vara med om en spännande och expansiv fas, där du får chans att påverka företagets fortsatta tillväxt.

  • En roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt i tak
  • En verksamhet som har högt kvalitetsfokus och starkt miljömedvetande
  • En kundorienterad verksamhet, där fokus ligger på att förenkla våra kunders vardag och att hitta de bästa lösningarna, vilket resulterar i proffsighet och långsiktiga kundrelationer
  • Ett genuint arbetsklimat, med ett team av erfarna och mycket engagerade kollegor
  • En arbetsmiljö som vägleds av vår värdegrund: engagemang, samarbete och kompetens
  • Vi har kollektivavtal med Unionen
  • Tillsvidaretjänst på heltid med provanställning 6 månader

Dina erfarenheter och/eller kvalifikationer:

  • Gymnasieutbildning, gärna kompletterande eftergymnasial utbildning inom produktutveckling/inköp/marknad eller liknande
  • Mycket god IT-kunskap (Windows 365, Word, Excel, Power Point etc.) och systemförståelse för relevanta affärssystem
  • Mycket goda läs och skrivfärdigheter i svenska och engelska, finska är meriterande
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter premieras
  • God kunskap om produktområdet kläder premieras Personliga kompetenser
  • Flexibel inställning till sina arbetsuppgifter
  • Agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet
  • Kommunikativ och kreativ inom ramen för gällande policys och rutiner
  • Samarbetar effektivt med andra; delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information; stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Sex hållbarhetsrapporter från förpackningsbranschen

Hållbarhetsrapporten, där man öppet delar med sig av framsteg (och motgångar) i sitt hållbarhetsarbete, håller på att bli standard för alla företag. För att du ska kunna inspireras och lära av kollegor i branschen har vi här samlat sex förpackningsföretags rapporter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons