Logga in

Alla Print-vinnare i Svenska Publishing-Priset

15 november, 2012 | Av: Branschkoll | Dela:

Stora Publishing-Priset – Print

Strindbergs världar, Bokförlaget Max Ström

Övriga kategorier:

Affischer

  • AdShell kampanj för Kau, Karlstads universitet i samarbete med Motherland

Dekorlösningar

  • Flis-bil, Norra Skogsägarna i samarbete med NRA Skyltfixarna i Umeå

Skyltar

  • Elinegard, Giv Akt Skåne på uppdrag av Elinegårds Utveckling

Öppen kategori – Sign

  • Tool Carrier Pop up, Hultafors Group AB i samarbete med Valentin & Byhr

 

Besöksguider

  • Svenska leder – på äventyr i andras spår, Svenska Turistföreningen

Fackböcker

  • Strindbergs världar, Bokförlaget Max Ström

Facktidningar/specialtidningar

  • Hemslöjd, Svensk Slöjd

Infomagasin

  • Maten, Forskning & Framsteg

Informationstrycksaker

  • Tryckarkalendern 2012, NY reklambyrå på uppdrag av Ark-Tryckaren

Jubileumsskrifter

  • Bon – The First Ten Years, Elanders Sverige på uppdrag av Bon Magazines

Kataloger

  • Byarums Bruk, Grand Public på uppdrag av Byarums Bruk AB

Kokböcker

  • Drakamöllans Kök Höst & Vinter, Drakamöllan Förlag i samarbete med n a d design

Kundtidningar – business to business

  • #4, A4

Kundtidningar – konsument

  • Superlative Conspiracy, Cox Stockholm AB på uppdrag av WeSC

Kundtidningar – motor

  • Edition Autoropa, Rosén & Dackevall Media AB på uppdrag av Autoropa AB

Läromedel

  • Vallaguiden, Temak HB i samarbete med Kärnhuset

Medborgartidningar

  • Kullaliv, Kullamagasinets ekonomiska förening

Medlemstidningar

  • Ottar, RFSU

Personaltidningar – företag

  • Keep Improving, Nordiska Tidningsbolaget på uppdrag av Proffice

Personaltidningar – offentlig sektor

  • Aktum, Umeå universitet i samarbete med Intellecta Corporate

Praktverk

  • People I know, Bokförlaget Max Ström

Rapporter

  • Nyckeln till Svenska kyrkan, Svenska kyrkan, nationell nivå i samarbete med Ineko AB

Utbildningsprogram

  • SLU Programkatalog 2012–13, Sveriges lantbruksuniversitet, SLU

Verksamhetsberättelser

  • Africa’a changing societies – Reform from below, Global Reporting AB på uppdrag av Nordiska Afrikainstitutet

Verksamhetstidningar

  • Kulturvärden, Statens fastighetsverk i samarbete med Rejäl Kommunikation och Pompe Hedengren Tidningsdesign

Årsredovisningar – börsbolag

  • Elanders 2011, Elanders AB i samarbete med More PR och Rubrik AB

Årsredovisningar – företag

  • EKN Årsredovisning 2011, LEON AB på uppdrag av EKN

Årsredovisningar – organisation

  • Polarforskningssekretariatets årsbok 2011, Bror Rudi Creative på uppdrag av Polarforskningssekretariatet

Specialpriser – Print

  • Designpriset – Måhända galaxens bästa Operaverkstad, Malmö Opera i samarbete med Bergström & Co AB
  • Visuella priset – Waldersten 365, Bokförlaget Max Ström
  • Innovationspriset – Cap & Design, Elanders Sverige AB på uppdrag av International Data Group AB (IDG)
  • Verbala priset – Ur regnskogens skugga, Bokförlaget Max Ström
  • Verbala priset 2 – Hitta Uppland, Dynamo kulturinformation och Underhuset i samarbete med Upplandsmuseet

 

Landa utökar produktionskapaciteten och börjar rulla ut pressar

Tryckpress från Landa installeras på tredje våningen hos tryckeriet ZRP i Kina. (Bild: Landa)

Med en ny produktionsenhet i drift och en till som ska börja byggas startar Landa serieproduktion av sina tryckpressar.

Maffigt – och viktigt – program med 31 talare på Workflow Summit

På tisdag 12 november går Workflow Summit i Stockholm och alla förberedelser är i stort sett klara. 31 talare kommer att vara på plats för att inspirera till automatisering i branschen. (mer…)

Hon är västra Sveriges främsta entreprenör

Evelina Lindgren som är vd för förpackningsföretaget Apak har gått vidare till riksfinalen i tävlingen EY Entrepreneur of the Year. (mer…)

Här är branschens 15 superföretag inom print och promotion

Många profil- och grafiska företag går fortsatt starkt och hela 15 företag tar glädjande sig in på listan över årets superföretag. Ett tydligt friskhetstecken och många av aktörerna kommer dessutom från den ”nya skolan”.

Tryckeri inleder offensiv satsning på produktmedia genom nyförvärvat bolag

Tillsammans omsätter bolagen drygt 33 miljoner kronor.

Branschpris till Pelle Anderson på A4 – ”har kontinuerligt förnyat det tryckta mediet”

2019 års pristagare av Grafiska Företagens stipendier för människor som driver branschen framåt. (Bild: Bengt Ljungberg)

Grafiska Företagens branschpris, som delas ut av GYF, går i år till Pelle Anderson (mer…)

Så höjer Olsson & Co värdet på produktmedia och trycksaker

Tomas Olsson vd och grundare av Olsson & Co, tillsammans med Louise Lindroth som ansvarar för hållbarhetsarbetet.

(mer…)

Skapa nya grafiska affärer med hjälp av API – så här gör du

Mogens Winther och Martijn Eier har startat Cloudprinter – nu ska de lära branschen hur man på bästa sätt kan använda API för att utveckla nya affärer. Träffa dem på Grafkom Workflow Summit den 12 november.

Behöver du lära dig mer om hur ett API kan användas inom grafisk affärsutveckling? Läs det här! (mer…)

Paragon satsar vidare i Sverige – öppnar i Göteborg och anställer nyckelpersoner från konkurrent

Paragon Groups satsning i Norden tar nya steg när man börjar använda Paragon som varumärke i Sverige.