Malmö

Afry söker förpackningsspecialist

Förpackningsspecialist

  • Malmö, Sverige
  • Heltid
  • Avdelning: Process and Production Engineering
  • Contract Type: Permanent

Företagsbeskrivning

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.

Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.

Jobbeskrivning

Har du ett nytänk och intresse för utveckling av förpackningar och förståelse för hela värdekedjan? Då vill vi gärna att du söker dig till oss! AFRY är med där det händer – i teknikens framkant, där vi tillsammans med våra kunder utvecklar morgondagens produkter!

Vi på sektionen Packaging Development i Malmö fortsätter att växa och söker nu en Förpackningsspecialist.

På AFRY arbetar vi med varierande projekt som kan omfatta översyn av hela förpackningskedjan alternativt berör förbättringsåtgärder i delar av kedjan. Våra konsulter är oftast placerade ute i våra kunders organisation, på deras förpacknings- eller utvecklingsavdelningar, men vi bedriver även projekt från vårt eget kontor.

Kravspecifikation

Vi söker dig som tillsammans med våra kunder vill utveckla morgondagens förpackningar!

Du kommer få möjligheter att jobba med frågor inom material, hållbarhet, smarta förpackningar och driva projekt mot både nationella och internationella kunder.

Vi söker dig som

  • har minst tre års erfarenhet av förpackningsfrågor från produktägare eller förpackningsleverantör.
  • har en relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande
  • har goda kunskaper i engelska och svenska i så väl tal som skrift

Det är meriterande om du

  • har kunskap inom Artios CAD, Cape Pack samt Adobe illustrator och Indesign
  • MS Office
  • har erfarenhet av att driva projekt.
  • har erfarenhet av flera olika förpackningsmaterial
  • har kunskap om fyllningslinjer samt lådresare

Du har en kreativ ådra och förmåga att tänka utanför boxen. Du trivs med att jobba som en del av ett team, är målinriktad, drivande och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Flera av våra kunder är internationella organisationer därför ställer vi krav på att du är en god kommunikatör.

Ytterligare information

Vi ser fram emot att få lära känna dig för att se om vi är rätt för varandra så hjärtligt välkommen med din ansökan. 

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 12/6

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons