Affärsmöjlighet: Världsledande säkerhetsbolag byter profil
Fyra skandinaviska bolag samlas under ett företagsnamn Assa Abloy Opening Solutions .
Det innebär att:
- ASSA AB byter namn till ASSA ABLOY Opening Solutions Sweden AB, 1 oktober, och ASSA OEM AB går samman med ASSA ABLOY Opening Solutions Sweden AB, 1 november.
- TrioVing AS byter namn till ASSA ABLOY Opening Solutions Norway AS, 1 november.
- Ruko A/S byter namn till ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S, 1 november.
Ny logotyp och nytt marknadsmaterial
Förändringen innebär att all vår kunskap och erfarenhet nu samlas under ett varumärke och i en organisation som gör oss ännu starkare. Våra kunder och partners kommer att mötas av ett nytt namn och en ny logotyp på våra produkter, förpackningar, marknadsmaterial, skyltar, fakturor och så vidare, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.
Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.