Logga in

ÅF tar förpackningserbjudandet till Stockholm

18 september, 2017 | Av: Branschkoll | Dela:

Johan Falkmarken ska leda ÅFs förpackningserbjudande i Stockholm. (Bild: ÅF)

Konsultföretaget ÅF erbjuder inom sitt affärsområde Förpackningsutveckling konsulttjänster inom bland annat design, utveckling och validering av förpackningskoncept. Hittills har man haft verksamheter i Malmö och Göteborg men anställer nu Johan Falkmarken som ska utveckla marknaden lokalt i Stockholm, skriver företaget i ett meddelande.

Johan har bland annat jobbat som industridesigner med förpackningsuppdrag för bland annat Tetra Pak och Axfood.

– För närvarande är tolv konsulter på plats i Malmö och Göteborg och det är dags att kliva upp till Stockholm med vårt erbjudande. Vi har identifierat att många varumärkesägare har behov av att oberoende utveckla förpackningskedjan både med innovations- och kostnadsförbättringar, säger sektionschef Niclas Björkholtz.

ÅF skriver att man jobbar med att ”utveckla förpackningskoncept som är hållbara, funktionella, kostnadseffektiva och varumärkesbyggande”.

 

 

 

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.

Från trycksaker till skyddsutrustning – tryckeriet som ställde om

Har producerat en miljon visir till sjukvården. Ska göra satsningen långsiktig.

Merkur Grafisk först i Norge med Climatecalc

Det Oslo-baserade tryckeriet Merkur Grafisk är först ut i Norge med en Climatecalc-certifiering. (mer…)

Bonnier Books förvärvar Stordalens bokförlag i Sverige och Danmark

Håkan Rudels är vd på Bonnier Books. (Bild: Press)

Det blev ett kort inspel på den svenska förlagsmarknaden för Petter Stordalen. (mer…)