Adobe lanserar lösning för kampanjhantering

Pressmeddelande 2011-02-22

Adobes nya Web experience management solution underlättar för marknadsförare att skapa anpassade digitala upplevelser och optimerade kampanjer för e-post, webb, mobila kanaler och print.

Adobe Systems lanserar Web experience management solution, ett stort steg mot att göra Adobes plattform för Customer Experience Management (CEM) helt komplett. Den nya lösningen för hantering av användarupplevelser på nätet visar att verksamheten inom Day Software, som 2010 förvärvades av Adobe, snabbt har integrerats och att Adobe har kommit långt i utvecklingen av enhetliga lösningar som hjälper kunden att bättre integrera sin närvaro på webben med affärsapplikationer och som höjer värdet av marknadskommunikation via flera kanaler.

Web experience management solution är en viktig del i Adobes CEM-plattform, som gör det möjligt för företag att dra nytta av nya mobila enheter och sociala nätverk för att öka räckvidden för sin marknadsföring, öka engagemanget kring varumärken, och att öka konverteringsgraden för dagens konsumenter på nätet. I lösningen ingår förbättrade funktioner i innehållshanteringssystemet CQ5, bland annat nya moduler för marknadskampanjer och mobila kampanjer, liksom integration med Adobe Online Marketing Suite.

Bättre stöd för mobila kampanjer och sociala webben

CQ5 är marknadens enda heltäckande svit med applikationer för innehållshantering inom webb, mobilt, sociala nätverk, marknadskampanjer, och digital resurshantering. Med CQ5 breddas möjligheterna med Adobe Online Marketing Suite och ger bättre möjligheter att erbjuda anpassat innehåll riktat mot specifika segment; den kan utnyttjas för att förvandla webbplatsen från en plattform för generell marknadskommunikation till ett fokuserat redskap för att vinna nya kunder och öka intäkterna.

De nya modulerna i CQ5 är:

  • CQ5 Mobile gör det enkelt att anpassa och återanvända befintligt innehåll så att det kan utnyttjas för kommunikation genom flera kanaler och för att nå publik med olika slags enheter. Utöver möjligheterna att utveckla webbapplikationer är CS5 Mobile i dag den enda lösningen på marknaden som gör det enkelt för marknadsförare att bearbeta innehåll för produkt- eller plattformsspecifika applikationer.
  • CQ5 Marketing Campaign Management (MCM) – ett system för att automatisera marknadsföringsinsatser och som ger möjlighet att effektivt planera och genomföra kampanjer i flera kanaler som samordnas på webben, mobila kanaler, mobilappar, sociala forum, sociala medier, med flera. Genom att säkerställa en enhetlig profil för varumärket hjälper CQ5 MCM till att öka försäljningen genom bättre konverteringsgrad och ökad varumärkeslojalitet.

Följande moduler i CQ5 har uppdaterats:

  • CQ5 Social Collaboration – har utökats med nya verktyg för att skapa rika, interaktiva grupper och diskussionsforum på nätet. Dessa kan utnyttjas för att öka antalet återkommande besökare, att bygga varumärkeskännedom och lojalitet, och att underlätta löpande optimering av nya kampanjer, baserat på förståelse för kundbeteenden. Genom den nya Forum-funktionen kan användare också
  • CQ5 Targeting – en kombination av CQ5 och Online Marketing Suite som ger annonsören möjlighet att styra marknadsföringsinsatser i realtid, för att höja avkastningen på kampanjinsatser och öka antalet nya kunder.
  • Förinstallerad integration med Adobe SiteCatalyst från Omniture ger stöd för att mäta och analysera kunders agerande i olika kanaler.
  • Förinstallerad integration med Adobe Test&Target från Omniture gör det möjligt att analysera kundagerande och studera besökarbeteende i flera kanaler.

Citat:

Rob Tarkoff, Senior Vice President, General Manager, Digital Enterprise Solutions, Adobe

“I dag finns ett starkt tryck på företag att bli mer sociala, personligt anpassade och interaktiva, samtidigt som de förutsätts öka sina intäkter och sänka kostnaderna. Det är en noggrann balansgång mellan effektivitet, förbättrade kundupplevelser och optimering av flera marknadskanaler som kan lyckas bara med hjälp av en komplett lösning för att hantera webbupplevelser. CQ5 från Adobe ger tillsammans med Adobe Online Marketing Suite en oöverträffad intelligens och smidighet för att stärka företagets varumärke och stimulera kundlojaliteten”.

Melissa Webster, Program Vice President, Content & Digital Media Technologies, IDC

”Den dramatiska tillväxten för smartphones, surfplattor och andra uppkopplade enheter betyder, tillsammans med den enorma utbredningen av sociala nätverk, att marknadsförare på nätet måste kunna engagera sina kunder över en rad olika kanaler. Därför finns ett behov av en integrerad plattform som hjälper dem skapa en attraktiv och relevant upplevelse och nå ut med den – anpassat till varje enskild kund och det sammanhang där kommunikationen sker. IDC tror att det blir avgörande för leverantörer inom kundupplevelse att erbjuda en integrerad svit med verktyg som utformats för att sprida innehåll som anpassats specifikt till varje enskild kund och sammanhang, oavsett tid och kanal, och som erbjuder insikter som hjälper marknadsförare att agera och optimera innehållet”.

Användbara länkar

Tillgänglighet

Adobes lösning för hantering av webbupplevelser är tillgänglig omgående över hela världen.

Annons

Falkenberg Graphic Media först i Norden med ny CTP från Fujifilm

Ämnen i artikeln: Edvard SchneidlerFujifilm

En helt ny CTP-modell har installerats hos Falkenberg Graphic Media.

Det är nya Fujifilm Luxel T-X5, som lanserades nyligen, som tryckeriet investerat i samtidigt som man nu kör med Fujifilms nya processfria plåt, Superia ZX.

– Vi valde Luxel T-X5 tack vare den höga prestandan i kombination men maskinens enkelhet. Fyra kassetter, inbyggd stans och en utkörningshastighet av 55 plåtar per timme, säger Erik Tibell som är prepress-chef på Falkenberg Graphic Media.

Man har valt en processfri plåt vilket gör att maskinen tar mindre golvyta när det inte behövs någon framkallare

– Att maskinen har hög ”upp-tid” är viktigt för oss då vi producerar i treskift och att vi själva kan utföra en del underhåll gör att vi kan planera bättre och dessutom slipper vi dyra serviceavtal, avslutar Erik.

Läs mer om nya plåtsättaren på Branschtorget.

Ämnen i artikeln: Edvard SchneidlerFujifilm
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningsföretag drabbat av cyberattack

Leveransförseningar kan förekomma, men företaget ”arbetar intensivt för att säkerställa leveranskapaciteten”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

DS Smith beställer ny produktionslinje till Italien

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De vill sätta ny branschstandard för transportförpackningar till e-handeln

”Transportförpackningarna är anpassade till butikshandeln”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nya förpackningslagen – kan tvinga Systembolaget att sälja dryck på tapp

”Absurt och verklighetsfrånvänt”. ”Tvinga oss inte att laga det som inte är trasigt”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Metsä och Fortum inleder förstudie för att omvandla träbaserad koldioxid till bioprodukter

Ämnen i artikeln: Metsä
Ämnen i artikeln: Metsä
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Billerud utnämner Kevin Kuznicki till ny chef för Nordamerika

Ämnen i artikeln: Billerud

Billerud har utsett Kevin Kuznicki till ny ansvarig för Billerud North America. Kuznicki, som varit anställd hos Billerud sedan 2021, är redan en del av företagets koncernledning, skriver man i ett pressmeddelande.

Christoph Michalski, vd och koncernchef för Billerud, uttrycker sin tilltro till Kuznicki som den rätta personen att leda företagets resa i USA framöver, med tanke på hans erfarenhet från olika positioner och branscher.

Han ersätter Robert Kreizenbeck, som lämnade företaget under mars.

Ämnen i artikeln: Billerud
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Revolutionerande bioförpackning får utvecklingsstöd i miljonklassen

I det strategiska innovationsprogrammet BioInnovations ”snabbspår” har fem projekt nu beviljats medel att arbeta vidare i ett andra steg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Storbildsbolaget inviger nya lokaler med event för branschen

Ämnen i artikeln: Stobildsbolaget

Storbildsbolaget i Helsingborg har nu flyttat in i sina nya lokaler på 3.500 skräddarsydda kvadratmeter och med 10 meters takhöjd.

– Detta har gett oss ett stort lyft i flera dimensioner och vi vill fira detta tillsammans med kunder, kollegor och samarbetspartners, säger vd Jonas Hellke till Branschkoll.

Den 27 april bjuder man in till ett öppet hus.

Föredrag, minimässa och fabriksvisning

Under dagen, som startar med lunch, bjuds det såklart på fabriksvisning men också demonstrationer från ett 15-tal partners i en minimässa vilket pågår fram till klockan 17.

Niklas Blonér, centrumchef för Väla, berättar under ett seminarium om handelns spännande utveckling och framtid.

– Tanken är att branschen ska få uppleva Storbildsbolagets nya lokaler och tillsammans med oss skapa en oförglömlig dag fylld av inspiration, nätverkande och nya möjligheter, säger Jonas Hellre.

Afterwork och mingel i nya lokaler

På eftermiddagen övergår firandet till en afterwork där maskinerna tystnar och minglet tar vid. En afterwork-buffé serveras från kl. 17:30.

Deltagande är kostnadsfritt, men det gäller att anmäla sig vilket man gör här.

De partners som är på plats den 27 april är:

Ämnen i artikeln: Stobildsbolaget
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Dalatryckeri byter ägare

Ämnen i artikeln: Bokstaven

Henningsons Tryckeri i Borlänge blir en del av den växande grafiska koncernen Bokstaven.

Tryck- och mediekoncernen Bokstaven i Rättvik AB med 33 anställda tar från och med den 31 mars över Henningsons Tryckeri AB i Borlänge, som har 9 anställda.

”Vi bygger en stark koncern”

Verksamheten hos Henningsons kommer att drivas vidare i stort sett som tidigare, och kommer att stärka och komplettera Bokstavens utbud ytterligare, skriver man i ett meddelande till Branschkoll.

– Det här är det fina med Dalarna, det ena leder till det andra och eftersom vi har gemensamma bekanta fick jag höra att Henningsons Tryckeri ville hitta ett nytt sätt att driva sitt tryckeri på. Vi kommer inte att göra någon större förändring på Henningsons utan den här affären gör oss starkare och kompletterar vårt utbud ytterligare. Vi bygger en stark koncern med ambitionen att ta väl hand om våra kunder och anställda och erbjuda det mesta inom tryck, media och företagsprofilering, säger Håkan Johansson som är vd på Bokstaven.

Tredje generationen

Henningsons Tryckeri startades 1947 och har under tre generationer levererat trycksaker till Borlänge-Falunregionen med omnejd.

Henningsons har förutom tryckpressar även ett utvecklat bokbinderi och en layoutateljé.

Syskonen Dan och Eva Henningson säljer företaget men kommer att jobba kvar på Henningsons

– Visst är det ju sentimentalt, vi har ju vuxit upp i det här tryckeriet men å andra sidan känns det jättespännande. Vi är ju kvar och det kommer bli jättekul att få vara med på den här tillväxtresan, säger Henningsons Tryckeris ägare Dan och Eva Henningson.

Bokstaven i Rättvik, som grundades 1994, består i dagsläget av sex företag med produktion och tillverkning av trycksaker, tidningar, skyltar, banderoller, utställningsmaterial, packtejp, profilkläder, presentreklam, arbetskläder och bildekor. Dessutom har man fem annonsblad med utdelning på olika orter.

Ämnen i artikeln: Bokstaven
redaktionen@branschkoll.se
Annons