Adobe lanserar lösning för kampanjhantering

Pressmeddelande 2011-02-22

Adobes nya Web experience management solution underlättar för marknadsförare att skapa anpassade digitala upplevelser och optimerade kampanjer för e-post, webb, mobila kanaler och print.

Adobe Systems lanserar Web experience management solution, ett stort steg mot att göra Adobes plattform för Customer Experience Management (CEM) helt komplett. Den nya lösningen för hantering av användarupplevelser på nätet visar att verksamheten inom Day Software, som 2010 förvärvades av Adobe, snabbt har integrerats och att Adobe har kommit långt i utvecklingen av enhetliga lösningar som hjälper kunden att bättre integrera sin närvaro på webben med affärsapplikationer och som höjer värdet av marknadskommunikation via flera kanaler.

Web experience management solution är en viktig del i Adobes CEM-plattform, som gör det möjligt för företag att dra nytta av nya mobila enheter och sociala nätverk för att öka räckvidden för sin marknadsföring, öka engagemanget kring varumärken, och att öka konverteringsgraden för dagens konsumenter på nätet. I lösningen ingår förbättrade funktioner i innehållshanteringssystemet CQ5, bland annat nya moduler för marknadskampanjer och mobila kampanjer, liksom integration med Adobe Online Marketing Suite.

Bättre stöd för mobila kampanjer och sociala webben

CQ5 är marknadens enda heltäckande svit med applikationer för innehållshantering inom webb, mobilt, sociala nätverk, marknadskampanjer, och digital resurshantering. Med CQ5 breddas möjligheterna med Adobe Online Marketing Suite och ger bättre möjligheter att erbjuda anpassat innehåll riktat mot specifika segment; den kan utnyttjas för att förvandla webbplatsen från en plattform för generell marknadskommunikation till ett fokuserat redskap för att vinna nya kunder och öka intäkterna.

De nya modulerna i CQ5 är:

  • CQ5 Mobile gör det enkelt att anpassa och återanvända befintligt innehåll så att det kan utnyttjas för kommunikation genom flera kanaler och för att nå publik med olika slags enheter. Utöver möjligheterna att utveckla webbapplikationer är CS5 Mobile i dag den enda lösningen på marknaden som gör det enkelt för marknadsförare att bearbeta innehåll för produkt- eller plattformsspecifika applikationer.
  • CQ5 Marketing Campaign Management (MCM) – ett system för att automatisera marknadsföringsinsatser och som ger möjlighet att effektivt planera och genomföra kampanjer i flera kanaler som samordnas på webben, mobila kanaler, mobilappar, sociala forum, sociala medier, med flera. Genom att säkerställa en enhetlig profil för varumärket hjälper CQ5 MCM till att öka försäljningen genom bättre konverteringsgrad och ökad varumärkeslojalitet.

Följande moduler i CQ5 har uppdaterats:

  • CQ5 Social Collaboration – har utökats med nya verktyg för att skapa rika, interaktiva grupper och diskussionsforum på nätet. Dessa kan utnyttjas för att öka antalet återkommande besökare, att bygga varumärkeskännedom och lojalitet, och att underlätta löpande optimering av nya kampanjer, baserat på förståelse för kundbeteenden. Genom den nya Forum-funktionen kan användare också
  • CQ5 Targeting – en kombination av CQ5 och Online Marketing Suite som ger annonsören möjlighet att styra marknadsföringsinsatser i realtid, för att höja avkastningen på kampanjinsatser och öka antalet nya kunder.
  • Förinstallerad integration med Adobe SiteCatalyst från Omniture ger stöd för att mäta och analysera kunders agerande i olika kanaler.
  • Förinstallerad integration med Adobe Test&Target från Omniture gör det möjligt att analysera kundagerande och studera besökarbeteende i flera kanaler.

Citat:

Rob Tarkoff, Senior Vice President, General Manager, Digital Enterprise Solutions, Adobe

“I dag finns ett starkt tryck på företag att bli mer sociala, personligt anpassade och interaktiva, samtidigt som de förutsätts öka sina intäkter och sänka kostnaderna. Det är en noggrann balansgång mellan effektivitet, förbättrade kundupplevelser och optimering av flera marknadskanaler som kan lyckas bara med hjälp av en komplett lösning för att hantera webbupplevelser. CQ5 från Adobe ger tillsammans med Adobe Online Marketing Suite en oöverträffad intelligens och smidighet för att stärka företagets varumärke och stimulera kundlojaliteten”.

Melissa Webster, Program Vice President, Content & Digital Media Technologies, IDC

”Den dramatiska tillväxten för smartphones, surfplattor och andra uppkopplade enheter betyder, tillsammans med den enorma utbredningen av sociala nätverk, att marknadsförare på nätet måste kunna engagera sina kunder över en rad olika kanaler. Därför finns ett behov av en integrerad plattform som hjälper dem skapa en attraktiv och relevant upplevelse och nå ut med den – anpassat till varje enskild kund och det sammanhang där kommunikationen sker. IDC tror att det blir avgörande för leverantörer inom kundupplevelse att erbjuda en integrerad svit med verktyg som utformats för att sprida innehåll som anpassats specifikt till varje enskild kund och sammanhang, oavsett tid och kanal, och som erbjuder insikter som hjälper marknadsförare att agera och optimera innehållet”.

Användbara länkar

Tillgänglighet

Adobes lösning för hantering av webbupplevelser är tillgänglig omgående över hela världen.

Annons

Lönsam svensk förpackningsaktör förvärvad av investmentbolag

Börsnoterades nyligen – nu köper man förpackningsbolag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Production

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De erbjuder fyra kronor i pant för dina takeaway-förpackningar

Tech-startup ska lösa restaurangbranschens stora hållbarhetsutmaning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar hållbarhetstest för etiketter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

E-handlare fyrdubblar packningskapaciteten – ”oacceptabelt med så stor mängd luft i paketen”

Packlinje Kronans Apotek

Både luft och fyllnadsmaterial i paketen minskas med upp till 30 procent.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Spendrups investerar 200 miljoner i förpackningslinje – och plastbantar med 100 ton

Under hösten installerar Spendrups en ny förpackningslinje för burkar på bryggeriet i Grängesberg, en investering på mer än 200 miljoner kronor. Samtidigt görs en satsning på en ny förpackningslösning för burk i flerpack – så kallad Keel Clip – som ersätter plastmaterial med papper, något som sägs innebära en besparing på 100 ton plast per år.

Den nya burklinjen är tänkt att tas i drift under andra kvartalet 2022.

– Vi strävar efter en så hållbar och cirkulär förpackningsflora som möjligt. Vårt mål är att alla Spendrups förpackningar ska vara helt materialåtervinningsbara till 2025 och detta är en del av detta, säger Anna Lidström som är hållbarhetschef på Spendrups.

Samtliga av Spendrups varumärken ska byta till den nya förpackningen under 2023

Från och med andra kvartalet 2023 går alla Spendrups varumärken över till den nya pappersbaserade förpackningen för burk i flerpack.

– Det innovativa med den här förpackningslösningen är att burkarna hålls ihop på ovansidan, vilket ger en materialeffektiv förpackning, och det kommer också bli ett snyggt intryck i hyllan i butik. Vi ser verkligen fram emot lanseringen runt påsk nästa år, säger Magnus Willén som är ansvarig för förpackningsutveckling på Spendrups.

Redan 2020 tog Spendrups ett steg mot ökad cirkularitet i förpackningarna genom att byta till 100 procent återvunnen plast i alla plastsvep för flerpack som säljs på den svenska marknaden berättas i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Emballator ställer ut på Pharmapack i Paris

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Paketmarknaden växte med 14 procent

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Prishöjning på tryckplåtar

För tredje gången på mindre än tio månader höjer Agfa priset på offsettryckplåt och kemikalier.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pappersbristen: Tryckerier hamstrar papper – ”100 miljoner kataloger kommer inte att tryckas”

”Största krisen på minst 30-40 år”

redaktionen@branschkoll.se
Annons