Logga in

Adidas lanserar nytt koncept i Stockholm – så paketerar du ett showroom

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

I slutet av september så invigde Adidas sitt nya showroom, ett hundratal gäster var inbjudna och kvällen började med att den populärare rapparen Silvana Imam gjorde ett uppträdande. 

Kanske kan detta ge dig inspiration till ditt nästa showroom.

I Adidas nya shoowroom, Creator Studio, som du hittar på Sveavägen 21-23 i Stockholm finns, förutom varumärkets senaste produkter, möjligheten att träna helt gratis. Varje vecka hålls nämligen schemalagda träningspass som du kan boka upp dig på. Så här såg schemat ut under öppningsveckan:

Bild: Creator Studios Facebook-sida.

Träningspass som Butts N’ Guts, Beginners Yoga och MMA for Newbies, lockar garanterat folk till lokalerna. Och skulle någon sakna rätt utrustning? Ja då finns såklart det senaste från Adidas en kreditkorts-dragning bort.

Träningsstudion / showroomet erbjuder minst sju, helt gratis, träningspass per vecka. Men förutom det sker också uppträdanden, modevisningar och föreläsningar. För inredningen står e-handelsinredningsföretaget Sweef, enligt ett pressmeddelande.

Visa upp och sälja produkter, stärka varumärket, erbjuda vardagshälsa och skapa en hipp urban samlingsplats, lyckades Adidas med i ett enda svep. Well played.

Svanen skruvar åt miljökraven för trycksaker – här är förslagen till nya kriterier

Nordisk Miljömärkning som står bakom miljömärket Svanen har publicerat ett nytt förslag till kriterier för tryckerier och trycksaker. Större krav på kontrollerat papper och man vill också införa begränsningar för användandet av UV-färger både i offset och digitalt. Nya krav på att trycksaker ska kunna avfärgas finns också. (mer…)

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver (mer…)

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)