Logga in

Adder söker KAM – kreativ säljare

26 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Adder utvecklar och tillverkar produkter för visuell kommunikation. Produkterna är både analoga och digitala. Några av våra kunder är Nespresso, Volvo, Ica, mm.

Vårt huvudkontor ligger i Bromma och vi har även kontor i USA och Tyskland.

Om tjänsten

Som KAM på Adder blir ditt jobb att skapa kreativa lösningar för nya och existerande kunder.  Gillar du design, färg och form samt har ett estetiskt öga så är det här rätt tjänst för dig!

I tjänsten kommer du att;

  • Bearbeta nya KA prospekt, där du har tillgång till ett starkt budskap samt välkända referenser som stöd.
  • Omvandla kundens affärsplaner/behov till konkreta lösningar.
  • Du blir tilldelad att förvalta och utveckla befintliga KA.

Rollen är strategiskt viktig då vi växer. Du får jobba med erfarna kollegor från vårt kontor i Bromma och rapporterar direkt till VD.

Din profil

  • Meriterande om du har erfarenhet som säljare/projektledare från retail, tryck eller reklambranschen.
  • Du är kreativ och har en känsla för design.
  • Du är lyhörd för våra kunders kommunikationsbehov.
  • Du är servicemedveten och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer med en hög närvaro hos dina kunder.
  • Resor ingår i tjänsten.
  • Självklart pratar och skriver du bra engelska och har körkort.

Din ansökan

Ska innehålla CV och en personlig presentation.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om du har frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta VD Niklas Hellmer på  niklas@adder.se  skicka din ansökan via e-post till hr@adder.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.