Logga in

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

19 februari, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker.

Det var i höstas som de båda bolagen började snickra på det samarbete som nu ser dagens ljus.

– Detta samarbetet gör det ännu enklare för återförsäljare att sälja och beställa trycksaker. Att samla de vanligaste produkterna på Unitedprofile, tillsammans med andra profil- och presentreklamsprodukter, blir helt logiskt för oss. Lösningen riktar sig, precis som vi, bara till ÅF och många av våra kunder finns redan anslutna, säger Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand, i ett pressmeddelande.

– Nu stärks utbudet ytterligare och vi kan erbjuda en ännu bredare och bättre lösning för alla de som redan säljer, eller vill börja sälja, mer traditionella trycksaker. Utöver det traditionella kontorstrycket, såsom kuvert, brevpapper och block, så kommer Addbrand att ansluta produkter inom expo, emballage och pennor med tryck, säger Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Går att samla allt hos samma ÅF

– Vi tror framförallt att sidan kan användas som dörröppnare och säljverktyg för våra återförsäljare. Våra kunders kunder får reda på att deras återförsäljare även säljer kontorstrycksaker och expo och kan på så sätt samla allt tryck hos samma ÅF som de redan känner och litar på, avslutar Johannes Råsbrant.

Trycksaksleverantören Addbrand är en underleverantör till flera grafiska producenter, de har specialiserat sig på kontor, emballage och expo och omsatte 217 miljoner kronor vid sitt senaste bokslut (2018-12).

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.

Lanserar nytt påkostat inredningsmagasin – TMG Sthlm står för trycket

Tidigare chefredaktör för tidningen Residence, Hanna Nova Beatrice, lanserar inredningstidningen The New Era Magazine.

20 nya HP Indigo i Norden under 2020 – så här har volymerna utvecklats

Johan Gustafsson och Johan Lidström på Visutech.

Visutech, som säljer HP Indigo i Norden, rapporterar om utvecklingen under Coronaåret. 20 nya pressar är hittills sålda i Norden i år och volymerna är på väg tillbaka för civiltryckerierna.