Logga in

Addbrand förvärvar sig in i Danmark

16 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Jesper Røgind Jørgensen, vd A-Mail och Patrik Sjölin som är vd på Addbrand. (Bild: Pressbild)

Addbrand, som kallar sig trycksaksgrossist, köper den danska kuvertgrossisten A-Mail. Därmed får man in ytterligare 30 miljoner kronor i omsättning och växer till 125 anställda i Sverige, Norge och Danmark.

I ett meddelande säger bolaget att man kommer behålla produktion, logistik och kundsupport i alla tre länder. Precis som Addbrand är A-Mail en del av kuvertproducenten Mayer.

A-Mail som ligger i danska i Vejle på Jylland har 10 anställda och säljer kuvert med och utan tryck till den grafiska marknaden. På senare år har man jobbat hårt för att stärka sitt utbud med fler artiklar och tjänster.

– Detta är ytterligare ett viktigt steg i vår strävan att bli den ledande trycksaksgrossisten i Norden, säger Patrik Sjölin delägare och vd i Addbrand-koncernen. Vi fokuserar på enkelhet och jobbar enbart med återförsäljare, vilket skapar en trygghet för våra kunder. Då är A-Mail ett väldigt passande tillskott till koncernen.

– Vår kund väljer om de själva skall trycka eller om vi skall göra det åt dem, säger Patrik.

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)

Etiketter och tryckpapper av gräs

Det nya materialet är till 50 procent gjort av gräs – med bland annat kraftigt minskad vattenåtgång vid tillverkningen. Papperet som lanserades 2017 finns nu också som etikettmaterial.  (mer…)