Addbrand förvärvar sig in i Danmark

Jesper Røgind Jørgensen, vd A-Mail och Patrik Sjölin som är vd på Addbrand. (Bild: Pressbild)

Addbrand, som kallar sig trycksaksgrossist, köper den danska kuvertgrossisten A-Mail. Därmed får man in ytterligare 30 miljoner kronor i omsättning och växer till 125 anställda i Sverige, Norge och Danmark.

I ett meddelande säger bolaget att man kommer behålla produktion, logistik och kundsupport i alla tre länder. Precis som Addbrand är A-Mail en del av kuvertproducenten Mayer.

A-Mail som ligger i danska i Vejle på Jylland har 10 anställda och säljer kuvert med och utan tryck till den grafiska marknaden. På senare år har man jobbat hårt för att stärka sitt utbud med fler artiklar och tjänster.

– Detta är ytterligare ett viktigt steg i vår strävan att bli den ledande trycksaksgrossisten i Norden, säger Patrik Sjölin delägare och vd i Addbrand-koncernen. Vi fokuserar på enkelhet och jobbar enbart med återförsäljare, vilket skapar en trygghet för våra kunder. Då är A-Mail ett väldigt passande tillskott till koncernen.

– Vår kund väljer om de själva skall trycka eller om vi skall göra det åt dem, säger Patrik.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se