Logga in

AD company söker Säljare

04 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Arbetsgivarbeskrivning

AD company är ett av Sveriges äldsta profilföretag, vilket det blivit genom noggrannhet i detaljer, känsla för långvariga samarbeten och ett unikt nätverk av leverantörer. Företaget har vuxit och planerar för fortsatt tillväxt de kommande åren. AD company är grossister och levererar produkter till sina återförsäljare både från lagret, genom den egna tryckeri- och brodyranläggningen i Jönköping samt direkt från fabriker över hela världen, främst Asien.

Ansvar och arbetsuppgifter

Tillsammans med försäljningschef arbetar du med försäljning av företagets samtliga produkter. Du bearbetar både befintliga och presumtiva kunder vilka i dagsläget främst består av återförsäljare inom profilbranschen. Dina arbetsuppgifter består av allt från att

  • boka besök
  • göra kundbesök där du presenterar produktnyheter och kampanjer och uppdaterar showrooms med produkter
  • utbilda kundernas säljare
  • följa upp kundbesök
  • administrativa uppgifter som t ex prisförfrågningar
  • offertskrivning
  • generell säljsupport på kontoret
  • telefonuppföljning av kampanjer
  • planera och genomföra minimässor och road-shows

Du kommer genomgå en gedigen introduktion på företaget där du får lära dig samtliga delar av verksamheten. Tyngdpunkten kommer att vara på marknad/försäljning. Du kommer få detaljerad produktutbildning och göra sambesök hos kunderna tillsammans med försäljningschef och VD.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av B2B försäljning och som gärna varit både resande säljare på fältet och arbetat som innesäljare. Du har god känsla för affärer och ett naturligt siffersinne. De formella grundkrav vi ställer är att du har en fullgjord, teoretisk gymnasieutbildning, generellt sett goda IT-kunskaper (Office-paketets programvaror med betoning på Excel) samt goda kunskaper i både svenska (tal och skrift) och engelska (främst skrift).

Din personlighet

Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper. Du har en professionell attityd och hög ambition att lyckas i ditt arbete. Du är en person med eget driv och stor ansvarskänsla för dina egna prestationer samtidigt som du är en lagspelare som uppskattar och förstår vikten av att samarbeta i teamet. Det är viktigt att du har förmågan att anpassa dig till olika typer av människor då din vardag till stor del kommer bestå av samtal och möten såväl med med inköpare på stora bolag som företagare som driver mindre bolag.

Villkor och arbetsmiljö

Du utgår från och spenderar den övervägande delen av din arbetstid på det trevliga och funktionella kontoret i Jönköping. Övrig tid tillbringar du ute på fältet hos kunderna som finns över hela landet (ca 85% av kunderna finns mellan Gävle och Malmö).

Är du rätt person för AD company kan du se fram emot möjligheter att vara med och påverka utvecklingen hos ett redan framgångsrikt företag.

Rekryteringsprocessen

Förhoppningen är att vi snabbt hittar rätt person och vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och senast den 10 juni.

Välkommen!

Arctic med nytt is-vitt papper

Efter White, Highwhite och Ivory kommer nu Ice i Arctic Papers serie Arctic Volume. (mer…)

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian. (mer…)

Alsander och Stålhäll ska leda Brandfactory efter rekonstruktionen

Brandfactory har avslutat sin rekonstruktion och Martin Alsander tar över som koncernchef.

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker. (mer…)

Så påverkar Coronaviruset branschen

Coronavirus är egentligen en grupp av olika virus, det senast upptäckta viruset heter Novel coronavirus 2019 (2019-nCoV). Namnet kommer från latinets ord för krona ”Corona” eftersom viruset påminner om just en krona. (Bild virus: WHO)

I skrivande stund är över 60.000 bekräftat smittade av Coronaviruset och över 1.300 av dessa har lett till dödsfall. Viruset har dominerat mediebevakningen världen över de senaste veckorna, allmänheten är orolig och många drar sig för att resa till framförallt Kina, men även Asien generellt. Men hur påverkar viruset vår bransch?

Kraftigt ökat intresse för information om hållbarhet och det tryckta mediet

Niklas Bille var snabb med att börja använda information om det tryckta mediets hållbarhet från Two Sides – som bland annat tagit fram en broschyr om myter och fakta kring tryck och papper. (Bilder: Two Sides Nordics)

Two Sides, som informerar om det tryckta mediets hållbarhet, blir allt mer aktiva i Norden. Nyligen öppnade man upp för lokala företag att bli partners och har redan fått med sig elva företag i Norden och Baltikum – varav tre svenska och fyra norska tryckerier. (mer…)

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Jasmine Jilltoft och Anna Pramborn som ska jobba på Scanlux nyetablerade kontor i Helsingborg.

Danska förpackningsaktören Scanlux Packaging öppnar kontor i Helsingborg.

Strejken är över: Finska pappersindustrin har ett nytt kollektivavtal

Nu kan papper lastas igen i finska hamnar. (Bild: Wikimedia Commons, Hummelhummel [CC BY-SA])

Den finska strejken i pappersindustrin är över. (mer…)

Komori utökar med efterbehandling inom civitryck – förvärvar MBO

Japanska Komori utökar sin produktportfölj med falsmaskiner genom att förvärva tyska MBO. Detta betyder att MBO gör ett nytt försök att sälja verksamheten. (mer…)