Academic Work söker Produktionsledare Marknadsavdelning

Nu söker vi en produktionsledare till vårt inhouse-team på marknadsavdelningen. Våra produktionsledare är den trygga punkten i varje projekt och styr alla våra produktioner från ax till limpa med grym struktur och stort hjärta. För att lyckas i rollen tror vi därför att du är flexibel och med en ambition utöver det vanliga. Vi tror också att du har en fallenhet för att hitta strukturerade lösningar på nya problem. Låter det som dig?

Det bästa med mitt jobb som produktionsledare på Group Marketing är att ingen dag är den andra lik – varje dag kantas med nya spännande uppgifter och uppdrag att sätta i produktion! Att få driva och följa projekt och produktioner från idé till utförande och att jobba med kreativa, talangfulla och engagerade kollegor gör att jag inspireras i mitt arbete varje dag!

Ovan är ett citat från en av våra produktionsledare Frida , Då Academic Work växer och vi därmed har många spännande produktioner på gång behöver vi utöka vårt team med en ytterligare koordineringsstjärna.

Som produktionsledare hos oss koordinerar och produktionsleder du produktioner och kampanjer på vår Inhouse-avdelning som vi kallar Creative. Creative består av ett gäng ambitiösa och kunniga kreatörer med kompetenser inom bland annat produktionsledning, design, text och videoproduktion. Du kommer att jobba nära våra två andra produktionsledare Sofia och Frida , och rapporterar till Head of Creative. Förutom kollegor inom vårt kreativa team kommer du även samarbeta med våra team inom digital marknadsföring, web content, communication management samt personer från andra avdelningar och olika länder, så som representanter från sälj, leverans, HR eller ledning.

Du blir en del av vår internationella marknadsavdelning på koncernnivå som driver marknadsarbetet i alla våra sex länder, och stöttar samtliga bolag inom koncernen. Hos oss kännetecknas kulturen av engagemang, inkludering och teamkänsla. Vi är övertygade om att det är våra medarbetare som är grunden för vår tillväxt och utveckling, och lägger därför stor vikt och resurser både på våra medarbetare så som på ledarskap!

Som produktionsledare hos oss blir du en av totalt 3 kollegor som ansvarar för att koordinera och projektleda alla de produktioner som görs på alla våra marknader och för samtliga bolag inom AW-koncernen. Du blir spindeln i nätet i de produktioner som du ansvarar för och din viktigaste uppgift är att säkerställa att produktionerna blir levererade i tid samt enligt förväntan och budget. Produktionernas storlek kommer att variera från små korta produktioner, såsom skapande av en kampanjtext, till större projekt som exempelvis marknadskampanjer i flera olika kanaler.

  • Första mottagare av beställning av projekt som kommer in i vårt orderhanteringssystem: Ansvarig för att se över/tydliggöra projekten, sätta tidsplan tillsammans med beställare och allokera rätt resurser för nya projekt.
  • Säkerställa att projekten håller deadlines/flyter på, enligt aktivitetsplan
  • Produktionsplanering av planerande och inkommande projekt samt interna och externa resurser
  • Vara kontaktperson och spindeln i nätet för projekten, både för interna och externa stakeholders
  • Följa upp utfall av projekt och ständigt arbeta med utveckling framåt, inom Creative men också tillsammans med övriga kompetenser inom marknadsavdelningen.
  • Har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation, eller annat relevant område
  • Har 1-2 års erfarenhet av produktionsledning, där du kommit i kontakt med produktionsledning av digitala kampanjer, marknadskampanjer/material och/eller filmproduktioner.
  • Har ett stort driv och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss

Det är meriterande om du:

  • Har utbildning inom produktionsledning alternativt annan relevant utbildning
  • Har erfarenhet från en Inhousebyrå eller reklam/produktionsbyrå
  • Har erfarenhet av att leda produktioner från ax till limpa

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt motivation för tjänsten. Vi vill därför att du skickar med en motivering till varför du är intresserad av just denna tjänst.

För att lyckas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedan kompetenser:

  • Ansvarstagande
  • Samarbetsförmåga
  • Strukturerad
  • Flexibel

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, Tillsvidare
  • Placering: Dalagatan 100, St. Eriksplan
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons